no-img
پژوهش سرای فرهنگیان

اقدام پژوهی درس علوم اول ابتدایی با موضوع چگونه توانستم با کارهای عملی و کادرستیها دانش آموزان را به درس علوم علاقمند کنم - پژوهش سرای فرهنگیان


پژوهش سرای فرهنگیان

برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه برای دانلود مقاله پرسش مهر 23 با موضوع شاخص های مدرسه خوب کلیک کنید مقطع ابتدایی و متوسطه سفارش تدوین طرح توجیهی

ادامه مطلب

اقدام پژوهی درس علوم اول ابتدایی با موضوع چگونه توانستم با کارهای عملی و کادرستیها دانش آموزان را به درس علوم علاقمند کنم
zip
آوریل 10, 2018
۱۰,۰۰۰ تومان
۱۰,۰۰۰ تومان – خرید

اقدام پژوهی درس علوم اول ابتدایی با موضوع چگونه توانستم با کارهای عملی و کادرستیها دانش آموزان را به درس علوم علاقمند کنم


اقدام پژوهی درس علوم اول ابتدایی

اقدام پژوهی درس علوم اول ابتدایی با موضوع چگونه توانستم با کارهای عملی و کادرستیها دانش آموزان را به درس علوم علاقمند کنم

در این مورد هم دانلود اقدام  پژوهی معلم ابتدایی  را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.

همانطور که می دانید درباره اقدام پژوهی باید به مطالب مهمی توجه نماییم به این موضوع دقت بفرمایید :

ازجمله هدفهای مهم آموزش علوم که در همه کشورها از دهه 1990 مد نظر قرار گرفته ، تاکید بر این نکته است که باید علم را یک نوع «روش تفکر» بشناسیم و در کنار آموزش مجموعه ای از واقعیتها ، بر فعالیتهای عملی و ذهنی هم تاکید کنیم . روش تفکر در علم را « مهارتهای فرایندی یا مهارتهای یادگیری » می نامند . مهارتهای فرایندی در واقع کارهایی هستند که دانشمندان در هنگام مطالعه و تحقیق انجام می دهند . مهارتهای یادگیری را می توان به دو بخش تقسیم کرد : ا- مهارتهای فرایندی پایه : مشاهده ، برقراری ارتباط ، طبقه بندی ، اندازه گیری ، استنباط و پیش بینی مهارتهای فرایندی پایه نامیده می شوند چرا که فراگیری آنها برای پرداختن به مهارتهای پیچیده بعدی که به تفکر زیادتری نیاز دارند لازم است . 2- مهارتهای فرایندی تلفیقی : تشخیص متغیرها ، فرضیه سازی ، تحلیل فعالیتها ، تنظیم داده ها و رسم نمودار ، طراحی تحقیق و اجرای آزمایش مهارتهای فرایندی تلفیقی نامیده می شوند و مستلزم به کارگیری چند مهارت فرایندی پایه به صورت همزمان هستند . به کارگیری این مهارتها به دانش آموزان کمک می کند که برای حل مسائل خود به کاوش و تحقیق بپردازند و با انجام آزمایش به « حل مسئله » نائل شوند . بر این اساس توسعه مهارت های فرایندی در کلاس ضرورت پیدا می کند و تنها از این راه است که می توان دانش آموزان را به یادگیرندگانی مادام العمر تبدیل کرد

تیترهایی که در این اقدام پژوهی درس علوم اول ابتدایی وجود دارد شامل موارد زیر است:

عنوان مطلب در رابطه با  علاقمندی به درس

پیشگفتار در رابطه با  علاقمندی به درس 

مقدمه  موضوع در رابطه با علاقمندی به درس 

شناسایی مسئله در رابطه با  علاقمندی به درس 

توصیف وضع موجود

اینجانب ….. مدت ….. سال است که در آموزش و پرورش مشغول خدمت می باشم و هم اکنو آموزگار  پایه اول آموزشگاه ……. شهرستان ……. هستم.موضوع تحقیقی که انتخاب کردم درباره چگونه توانستم با کارهای عملی و کادرستیها دانش آموزان را به درس علوم علاقمند کنم؟

در سال تحصیلی اخیر احساس میکردم دانش آموزان در کلاس رغبتی به درس نشان نمی دهند و کلاس برایشان خسته کننده است. من با انتخاب این موضوع قصد دارم راهکارهایی پیدا کنم تا بتوانم دانش آموزان پر انگیزه و پر انرژی داشته باشم  و سطح فعالیت های پژوهشی دانش آموزانم را بالا ببرم.

 گردآوری اطلاعات (شواهد ۱) در رابطه با  علاقمندی به درس 

تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها در رابطه با علاقمندی به درس 

انتخاب راه جدید موقتی دررابطه با  علاقمندی به درس 

اجرای طرح جدید و نظارت بر آن در رابطه با علاقمندی به درس 

گردآوری اطلاعات (شواهد ۲) در رابطه با  علاقمندی به درس 

ارزشیابی تاثیر اقدام جدید در رابطه با علاقمندی به درس 

تجدید نظر و دادن گزارش نهایی در رابطه با علاقمندی به درس 

نتیجه گیری در رابطه با علاقمندی به درس

پیشنهادات در رابطه با علاقمندی به درس

منابع و ماخذ مورد استفاده در رابطه با علاقمندی به درس 

برای دانلود اقدام پژوهی درس علوم اول ابتدایی و دریافت اقدام پژوهی آموزگار دبستان از لینک خرید استفاده نمایید.

 



برچسب‌ها :
, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

درباره نویسنده

پشتیبان پژوهشسرای فرهنگیان: مدیران فردا 3435 نوشته در پژوهش سرای فرهنگیان دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید