no-img
پژوهش سرای فرهنگیان

تحلیل محتوای مطالعات اجتماعی سوم ابتدایی از منظر توجه به مؤلفه های سبک زندگی سالم


پژوهش سرای فرهنگیان

برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه طرح جابر اختصاصی سفارش اقدام پژوهی

ادامه مطلب

تحلیل محتوای مطالعات اجتماعی سوم ابتدایی از منظر توجه به مؤلفه های سبک زندگی سالم کاملترین و بهترین نمونه
امتیاز 5.00 ( 1 رای )
zip
مارس 20, 2022
۱۸,۰۰۰ تومان

تحلیل محتوای مطالعات اجتماعی سوم ابتدایی از منظر توجه به مؤلفه های سبک زندگی سالم کاملترین و بهترین نمونه


تحلیل محتوای مطالعات اجتماعی  سوم ابتدایی از منظر توجه به مؤلفه های سبک زندگی سالم تنظیم شده توسط تیم تخصصی پژوهش سرای فرهنگیان – مدیران فردا به صورت دقیق

تحلیل محتوای مطالعات اجتماعی سوم به صورت کامل و دقیق توسط پژوهش سرای فرهنگیان – مدیران فردا طراحی و تنظیم شده است و این سایت تمام تلاش خود را در راستای تهیه و تنظیم تحلیل محتوای مطالعات اجتماعی سوم نموده است.پژوهش سرای فرهنگیان – مدیران فردا علاوه بر تحلیل محتوای مطالعات اجتماعی سوم دیگر نمونه های تحلیل محتوا کتب درسی را در سایت جای داده است.باید گفت سایت پژوهش سرای فرهنگیان – مدیران فردا بهترین و دقیق ترین سایت در راستای تحلیل محتوای مطالعات اجتماعی سوم می باشد.

با هم بخشی از متن تحلیل محتوای مطالعات اجتماعی  سوم ابتدایی از منظر توجه به مؤلفه های سبک زندگی سالم را مشاهده می کنیم.

چکیده:

از جمله نهاد های موثر در حوزه سبک زندگی ، آموزش و پرورش بوده که اساسی ترین رکن آن کتاب درسی می باشد. در پژوهش جاری سعی شده با استفاده از چک لیست و جدول طرح20 معیاری و بر اساس تجزیه و تحلیل داده های موجود جایگاه مولفه سبک زندگی اسلامی را در کتاب مطالعات اجتماعی پایه سوم ابتدایی را بررسی نماییم. بر اساس تحلیل داده های جدول،مولفه موجود از 100 امتیاز ممکن 75 امتیاز را کسب نموده لذا یافته های پژوهش نشان می دهد که توجه به مولفه سبک زندگی در حد قابل قبول می باشد.

کلمات کلیدی:تحلیل محتوا، مطالعات اجتماعی ،پایه سوم ابتدایی، سبک زندگی سالم

مقدمه و هدف:

نظام آموزشی فعلی کشور ، یک نظام متمرکز و برنامه درسی آن منحصر به کتاب درسی است که در کل کشور استفاده می شود (3) این در حالی است که با توجه به وسعت کشور،تنوع و تعدد اقوام و مشکلات ناشی از آن مثل دو زبانه بودن شاگردان،رشد سریع علوم و فناوری،تغییر سریع در هنجارها و ارزش های اجتماعی ،ضرورت دارد که کتاب های درسی با دقت کافی و در حد امکان،عاری از هر عیب و نقص و مطابق با اهداف تعیین شده و اصول علمی تألیف شوند (5) همچنین، به دلایل ساختار آموزشی و برنامه درسی حاکم بر آموزش و پرورش کشور ، کتابهای درسی به عنوان رسانه های مهم و پرکاربرد در ساختار آموزشی کشور مطرح می باشند.کتاب های درسی ، رسانه ای هستند که همه روزه معلمان و شاگردان از آن استفاده می کنند ، لذا گاهی اوقات به عنوان تمام برنامه درسی،معلم بر آن تاکید می کند (4) این رسانه با اهمیت دربردارنده بخشهای نوشتاری،تصویرها و تمرین هایی است که در راستای تحقق هدف های کتاب ،تهیه و سازماندهی می شوند.چگونگی تنظیم محتوای کتب درسی عامل مهمی در تعیین چگونگی یادگیری است.گاهی عدم کارایی و نامناسب بودن محتوا و عدم تناسب آن با توانایی درک و فهم دانش آموزان، یادگیری را مشکل می کند یا نتیجه ای کمتر از انتظار به بار می آورد.بنابراین، در تهیه کتاب درسی مؤثر و اثربخش، فعالیت های آموزشی و تجارب یادگیری باید به گونه ای تنظیم شوند که یکدیگر را تقویت کنند و فعالیت های یادگیری با توانائی های دانش آموزان منطبق باشند،تا بتوانند الگوی رفتاری مورد نظر را در یادگیرنده به وجود بیاورند. کتابهای درسی به خاطر اهمیت زیادی که در تعیین محتوا و خط مشی آموزشی دارند،کانون توجه دست اندرکاران آموزش و پرورش می باشند.

برای دریافت فایل تحلیل محتوای مطالعات اجتماعی  سوم ابتدایی از منظر توجه به مؤلفه های سبک زندگی سالم از این قسمت اقدام کنید.



برچسب‌ها :
, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

درباره نویسنده

پشتیبان پژوهشسرای فرهنگیان: مدیران فردا 3935 نوشته در پژوهش سرای فرهنگیان دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید