no-img
پژوهش سرای فرهنگیان

تحلیل محتوای مطالعات اجتماعی سوم دبستان با تکنیک ویلیام رومی کاملترین نمونه


پژوهش سرای فرهنگیان

برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه طرح جابر اختصاصی سفارش اقدام پژوهی

ادامه مطلب

تحلیل محتوای مطالعات اجتماعی سوم دبستان با تکنیک ویلیام رومی
امتیاز 5.00 ( 1 رای )
zip
اکتبر 26, 2022
۱۸,۰۰۰ تومان

تحلیل محتوای مطالعات اجتماعی سوم دبستان با تکنیک ویلیام رومی


تحلیل محتوای مطالعات اجتماعی

تحلیل محتوای مطالعات اجتماعی سوم دبستان به صورت کامل و دقیق توسط پژوهش سرای فرهنگیان – مدیران فردا طراحی و تنظیم شده است و این سایت تمام تلاش خود را در راستای تهیه و تنظیم تحلیل محتوای مطالعات اجتماعی سوم دبستان نموده است. پژوهش سرای فرهنگیان – مدیران فردا علاوه بر تحلیل محتوای مطالعات اجتماعی سوم دبستان دیگر نمونه های تحلیل محتوا کتب درسی را در سایت جای داده است.باید گفت سایت پژوهش سرای فرهنگیان – مدیران فردا بهترین و دقیق ترین سایت در راستای تحلیل محتوای مطالعات اجتماعی سوم دبستان می باشد.

با هم بخشی از متن تحلیل محتوای مطالعات اجتماعی سوم دبستان با تکنیک ویلیام رومی را مشاهده می کنیم.

چکیده

هدف از تحقیق حاضر، بررسی و تحلیل محتوای کتاب مطالعات اجتماعی سوم دبستان با تکنیک ویلیام رومی بوده است.بر اساس این تحلیل، ضریب درگیری دانش آموزان در سه مؤلفه متن ، پرسش و تصویر کتاب بر اساس سه فرضیه مورد بررسی قرار گرفت.جامعه آماری تحقیق شامل محتوای کتاب مطالعات اجتماعی سوم دبستان چاپ 1393 که برابر با جامعه مورد مطالعه انتخاب گردید.روش تحقیق ،از نوع تحلیلی بوده و برای بررسی داده ها و اطلاعات از آمار توصیفی،فراوانی،درصد،و محاسبه ضریب درگیری برابر با این تکنیک ، استفاده شده است . از تحلیل کتاب این نتیجه به دست آمد که ، متن ها و تصاویر ارائه شده در کتاب فعال و ضریب درگیری سؤالات غیر فعال می باشد زیرا ضریب درگیری سؤالات بالاتر از ضریب تعیین شده بود لذا چنین کتابی در قسمت سؤالات مفروضات و اطلاعات علمی کافی را در اختیار فراگیران قرار نمی دهد و فقط از دانش آموزان می خواهد تا به گونه ای ، فعالیتی را انجام دهند.

کلمات کلیدی: تحلیل محتوا،روش ویلیام رومی، مطالعات اجتماعی سوم ابتدایی

1.مقدمه

کتاب درسی یا محتوای آموزشی به ویژه در نظام های آموزشی متمرکز که محور مکتوب و مدون تعلیم و تربیت محسوب شده و فعالیت ها و تجربه های تربیتی دانش آموزان توسط معلم و حول محور آن سازماندهی می شود ، نیاز به تحلیل و بررسی علمی دارد.این تحلیل به دست اندرکاران و مؤلفین کتاب های درسی کمک می کند تا در هنگام تهیه و تدوین و یا گزینش و انتخاب کتاب درسی تصمیم های عاقلانه ای را اتخاذ نمایند. (یارمحمدیان،1392)

به دلایل ساختار آموزشی و برنامه درسی حاکم بر آموزش و پرورش کشور، کتاب های درسی به عنوان رسانه ای مهم و پرکاربرد در ساختار آموزشی کشور مطرح می باشند.

برای دریافت فایل تحلیل محتوای مطالعات اجتماعی سوم دبستان با تکنیک ویلیام رومی از این قسمت اقدام کنید.



برچسب‌ها :
, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

درباره نویسنده

پشتیبان پژوهشسرای فرهنگیان: مدیران فردا 3935 نوشته در پژوهش سرای فرهنگیان دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید