no-img
پژوهش سرای فرهنگیان

گزارش تخصصی دبیر شیمی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی


پژوهش سرای فرهنگیان

برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه برای دانلود مقاله پرسش مهر 23 با موضوع شاخص های مدرسه خوب کلیک کنید مقطع ابتدایی و متوسطه سفارش تدوین طرح توجیهی

ادامه مطلب

گزارش تخصصی دبیر شیمی پیشرفت تحصیلی دانش آموزان با استفاده از فناوری اطلاعات IT
zip
مارس 15, 2018
۷,۰۰۰ تومان
۷,۰۰۰ تومان – خرید

گزارش تخصصی دبیر شیمی پیشرفت تحصیلی دانش آموزان با استفاده از فناوری اطلاعات IT


گزارش تخصصی دبیر شیمی با موضوع  تلاش برای پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در درس شیمی با استفاده از فناوری اطلاعات( IT )

گزارش تخصصی دبیر شیمی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان  تلاش برای پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در درس شیمی با استفاده از فناوری اطلاعات( IT ) با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 28 صفحه

سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی دبیر شیمی به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه  تلاش برای پیشرفت تحصیلی دانش آموزان

سرآغاز سخن پیرامون قضیه  تلاش برای پیشرفت تحصیلی دانش آموزان

دیباچه پیرامون قضیه تلاش برای پیشرفت تحصیلی دانش آموزان

درک مشکل پیرامون قضیه  تلاش برای پیشرفت تحصیلی دانش آموزان

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه  تلاش برای پیشرفت تحصیلی دانش آموزان

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه  تلاش برای پیشرفت تحصیلی دانش آموزان

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه تلاش برای پیشرفت تحصیلی دانش آموزان

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با  تلاش برای پیشرفت تحصیلی دانش آموزان

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات  تلاش برای پیشرفت تحصیلی دانش آموزان

بررسی بیشتر در رابطه با تلاش برای پیشرفت تحصیلی دانش آموزان

ارائه مستندات پیرامون تلاش برای پیشرفت تحصیلی دانش آموزان

پیش بینی نتایج در مورد تلاش برای پیشرفت تحصیلی دانش آموزان

راهکارها پیرامون قضیه تلاش برای پیشرفت تحصیلی دانش آموزان

رفرنس و منبع مورد استفاده تلاش برای پیشرفت تحصیلی دانش آموزان

گردآوري اطلاعات (شواهد1)

در رابطه با اين اقدام بايد با احتياط عمل مي كردم. بنابراين شروع به جمع آوري اطلاعات نمودم.

صحبت با دبیران، مديران، معاونان، مشاوران و دانش آموزان از طريق نظرسنجي از آن ها. درباره شيوه عملكرد خود در كلاس درس. يافته هاي اين مرحله عبارتند از:

  • دبیران: همكاران در مدرسه تمايل چنداني به استفاده از رايانه در هنگام تدريس نداشتند و استفاده از اينترنت در امر تدريس را غير ممكن مي دانستند. البته لازم به ذكر است كه دليل آن را عدم آشنايي آن ها با رايانه و اينترنت مي دانستند. دبیران دروس ديگر نيز همين نظر را داشتند.
  • مدير، معاون و مشاور: با توجه به امكانات مدرسه مي بايست تدريس مبتني بر IT را انجام مي دادم. به همين منظور نياز به تعدادي رايانه و همچنين خط پرسرعت اينترنت بود. با توجه به صحبت مدير و معاونان تعدادي رايانه در سايت كامپيوتر مدرسه وجود داشت
  • دانش آموزان: طبق روال همه ساله در ابتداي سال از دانش آموزان درباره شيوه عملكرد در كلاس درس نظرسنجي مي كنم. چند روش را به آن ها پيشنهاد مي دهم و نظرات آن ها را جويا مي شوم. اكثريت قريب به اتفاق دانش آموزان شيوه جزوه نويسي را از من طالب بودند و بر اين امر پافشاري مي كردند. با توجه به تجربه اي كه در اين چند سال كسب كرده ام بهتر بود كه بنا به درخواست
    دانش آموزان عمل كنم و هدايتگري آن ها به سوي روش فعال را به مرور زمان انجام دهم. بنابراين در ابتدا شيوه سنتي را براي تدريس انتخاب نمودم. با توجه به تجربيات سال هاي گذشته خود، مي دانستم كه با روش سنتي فقط مي توان پيشرفت دانش آموزان در حيطه دانشي فراهم كرد، ولي روش هاي فعال و مبتني بر IT مي تواند يادگيري در سطوح بالاتر درك و فهم و كاربردي را تقويت كند. اما مشكلات بسياري بر سر راه من وجود داشت. مشكل اصلي، كمبود يا نبود منابع و تجربيات فني، كمبود رايانه ها ، كه براي مدرسه مشكل ساز بود. مشكل اساسي ديگر، دگرگوني و تغييرات اساسي در شيوه هاي تدريس بود.

مشاهده نتايج بيانگر اين موضوع است كه تجديد نظر در شيوه تدريس و تغيير در آن بسيار ضروري است. با مطالعاتي كه انجام داده بودم بهترين راه براي برطرف كردن اشكال دانش آموزان استفاده از روش تدريس مبتني بر IT بود. اما چگونه ؟ به منظور پيشرفت دانش آموزان در سطوح درك و فهم و كاربرد، استفاده از روش هاي نوين تدريس با تلفيقي از فناوري هاي نو ضروري بود يعني مي بايست با جهاني شدن آموزش شيمي همگام شد. لازمه همگام شدن با جهاني شدن آموزش شيمي، تدريس مبتني بر IT و ICT بود. بنابراين در ابتدا لازم بود، اطلاعاتي در باره تدريس با روش فعال مبتني بر IT و ICT كسب مي كردم. به همين منظور از منابع زير استفاده نمودم:

  1. ملاقات و گفتگو با استادان و افراد متخصص؛
  2. همكاران، مديران، معاونان، مشاوران و دانش آموزان؛
  3. بعضي از والدين دانش آموزان؛
  4. مشاهده فيلم هاي تدريس دبیران در جشنواره هاي الگوي تدريس برتر؛
  5. مطالعه كتاب هاي تخصصي در باره انواع روش هاي تدريس، شيوه هاي مختلف مديريت كلاس درس و روش هاي فعال ياددهي – يادگيري مبتني برIT و ICT؛

شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی دبیر شیمی را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.

 



برچسب‌ها :

درباره نویسنده

پشتیبان پژوهشسرای فرهنگیان: مدیران فردا 3435 نوشته در پژوهش سرای فرهنگیان دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید