no-img
پژوهش سرای فرهنگیان

گزارش تخصصی مدیر مدرسه به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی


پژوهش سرای فرهنگیان

برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه طرح جابر اختصاصی سفارش اقدام پژوهی

ادامه مطلب

گزارش تخصصی مدیر مدرسه به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی
zip
ژانویه 26, 2022
۱۸,۰۰۰ تومان

گزارش تخصصی مدیر مدرسه به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی


گزارش تخصصی مدیر مدرسه به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان  بررسي نقش مشاركتي دانش آموزان در اداره امور مدرسه  از طريق شوراي دانش آموزي

گزارش تخصصی مدیر مدرسه به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان  بررسي نقش مشاركتي دانش آموزان در اداره امور مدرسه  از طريق شوراي دانش آموزي با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 34 صفحه

پژوهش سرای فرهنگیان – مدیران فردا تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت گزارش تخصصی  خود را به بهترین شکل ممکن ارائه داده است..در این مورد تیم تخصصی ما به همراه گزارش تخصصی مدیر مدرسه پنج نمونه پیشنهاد و راهکار ارزشیابی را برای شما عزیزان به صورت رایگان قرار داده است.تیم تخصصی ما اصالت گزارش تخصصی مدیر مدرسه سعی شده است با رعات آخرین دستورالعمل های تدوین فایلی کاربردی برای اهداف پژوهشی فرهنگیان گرامی ارائه نماید . امید واریم دانلود این فایل بتواند نیازها و اهدافتان از خرید و دانلود آن را بر آورده سازد . همکاران ما در پشتیبانی سایت مشتاقانه منتظر دریافت نقطه نظرات , پیشنهادات و انتقادات شما در مورد این فایل میباشند.

سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی مدیر مدرسه به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه  نقش مشاركتي دانش آموزان در اداره امور مدرسه

سرآغاز سخن پیرامون قضیه  نقش مشاركتي دانش آموزان در اداره امور مدرسه

دیباچه پیرامون قضیه نقش مشاركتي دانش آموزان در اداره امور مدرسه

درک مشکل پیرامون قضیه  نقش مشاركتي دانش آموزان در اداره امور مدرسه

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه  نقش مشاركتي دانش آموزان در اداره امور مدرسه

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه  نقش مشاركتي دانش آموزان در اداره امور مدرسه

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه نقش مشاركتي دانش آموزان در اداره امور مدرسه

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با  نقش مشاركتي دانش آموزان در اداره امور مدرسه

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات  نقش مشاركتي دانش آموزان در اداره امور مدرسه

بررسی بیشتر در رابطه با نقش مشاركتي دانش آموزان در اداره امور مدرسه

ارائه مستندات پیرامون نقش مشاركتي دانش آموزان در اداره امور مدرسه

پیش بینی نتایج در مورد نقش مشاركتي دانش آموزان در اداره امور مدرسه

راهکارها پیرامون قضیه نقش مشاركتي دانش آموزان در اداره امور مدرسه

رفرنس و منبع مورد استفاده نقش مشاركتي دانش آموزان در اداره امور مدرسه

هدف رویکرد مدیریت مبتنی بر مدرسه

اولیاء مدرسه بر اساس ارزیابی می توانند اولویت ها، هدف ها، استانداردها وحتی هدف های خرد وکوچک خود را در هر یک از زمینه های زیر تعیین نمایند:

– ثبت نام کودکان، مشارکت وحضور مداوم کودکان، ارتباط وتداوم آن در آموزش واتمام دوره ی آموزش پایه وشرکت در امور مدرسه.

– محیط مدرسه، در جهت دوستانه کردن آن برای کودکان وخوشامدگویی به والدین آنها.

– مقررات انضباطی ووضعیت بهداشتی.

– نیاز خاص گروه های محروم، حاشیه نشین وگروه های دور از دسترس در جمعیت دانش آموزی.

عرصه عمل خود منبع مهم یادگیری است. راه حل های طراحی شده در بیرون از حوزه عمل اغلب نظری هستند وقابلیت اجرا در شرایط واقعی مدرسه را ندارند. بنابراین دستیابی به راه حل مسایل مدرسه باید در فرایند ارزیابی، تحلیل ومبادله ی تجارب مدرسه محور حاصل گردد(نیکنامی، 1383).

ویژگی های نظام های آموزشی مبتنی بر رویکرد مدیریت مبتنی برمدرسه

اگر بخواهیم شهروندانی فعال ومشارکت جو در امور کشورتربیت کنیم، شایسته است که در مدارس نیز دانش آموزان را در امور مختلف کلاس ومحیط مدرسه مشارکت دهیم. بطور کلی تمرکز بر مهارت های مبتنی بر مشارکت آگاهانه، کارآمد ومسئولانه در جریانات جامعه است. این مهارتها نیازمند تعامل وهمکاری با دیگران است. تعاملاتی مثل پرسش وپاسخ، سنجش عدالت اجتماعی وحقوق مدنی راهی برای ایجاد وحدت وهمبستگی وکنترل تضادها به شیوه آرام وعادلانه است( رایلی[1][14]، 2002).

یکی دیگر از رموز موفقیت نظام آموزشی در این است که یک نظام ماهیتاً ارزیاب، نقاد وگزینش کننده باشد وموضوعات آموزشی نیز ماهیتاً ارزیاب، نقاد وگزینش گرباشد. در واقع در یک جامعه دمکراتیک وظیفه آموزش وپرورش عبارت است از آزاد کردن ذهن، تقویت قوای انتقادی آن، آشنا ساختن ذهن با دانش وتوانایی تحقیق مستقل وبرانگیختن همدردی های بشری در آن. توسعه رفتارها وعادات مدنی نه تنها نیازمند توسعه ی آگاهی ودانش مربوط به آن است، بلکه نیازمند تمرین عملی و پرورش افراد در راستای این مهم است. در حقیقت عامل عملی پرورش افراد به لحاظ اهمیت وضرورت مهمتر از عامل تحسین است. « برای تمرین عملی وپرورش شهروند لازم است افراد از سنین پایین عملاً در این ماجرا درگیر شوند» (ذکاوتی، 1378).

علت توجه به تشکل های دانش آموزی واهمیتی که امروزه در نظام مختلف به آن می دهند این است که تجربه مشارکت در انجمن های مختلف در دوره های کودکی ونوجوانی تاثیر فزاینده ای برروندمشارکت آینده افراد درسرنوشت خود وکشورشان دارد. تشکل های دانش آموزی مکانی ایده ال برای یادگیری دمکراسی می باشند؛ اگر چه این تشکل ها مسئولیت محدود دارند وافراد آن خیلی زود خسته ودلزده می شوند. از کارهای مهمی که تشکلهای دانش آموزی علاوه بر بررسی قوانین مدرسه می توانند داشته باشند، عبارتند از رهبری کارهای گروهی مدرسه، بررسی نظافت محوطه مدرسه، کمـک به اعمـال تدابیر انضباطی مـدرسه، ارائه پیشنهادها و سخنرانی ها در مورد نیازمندی های مدرسه(رایلی، 2002).

در یک نظام آموزشی هر چه میزان تشکل های دانش آموزی گسترده تر باشد، می توان نظام آموزشی رادمکراتیک خواند وبنابراین زمینه ی تربیت افرادی اجتماعی در این مدارس بیشتر خواهد بود. بعد از خانه، مدرسه بهترین زمینه برای تعلیم عدالت وقانون به دانش آموزان است. در مدارس یکی از اهداف مهم ایجاد برابری حقوق شهروندی در میان تمام دانش آموزان می باشد. در واقع مدارس هر چه بیشتر بتواند دانش آموزانی، با حقوق برابر در خود داشته باشد از نظر اجتماعی محیط دمکراتیک فراگیر خواهندبود. دانش آموزان در لوای حقوق حقه خود وارد اجتماع می شوندو مسئولیت پذیری را یاد می گیرند(کنایت، 2000 ).

شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی مدیر مدرسه را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.

[1][14] – Riley



درباره نویسنده

پشتیبان پژوهشسرای فرهنگیان: مدیران فردا 3938 نوشته در پژوهش سرای فرهنگیان دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید