no-img
پژوهش سرای فرهنگیان

گزارش تخصصی مطالعات اجتماعی دبیرستان به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار


پژوهش سرای فرهنگیان

برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه برای دانلود مقاله پرسش مهر 23 با موضوع شاخص های مدرسه خوب کلیک کنید مقطع ابتدایی و متوسطه سفارش تدوین طرح توجیهی

ادامه مطلب

گزارش تخصصی مطالعات اجتماعی دبیرستان با موضوع بهبود نمرات و افزایش یادگیری دانش آموزانم
zip
ژانویه 21, 2018
۷,۰۰۰ تومان
۷,۰۰۰ تومان – خرید

گزارش تخصصی مطالعات اجتماعی دبیرستان با موضوع بهبود نمرات و افزایش یادگیری دانش آموزانم


گزارش تخصصی مطالعات اجتماعی دبیرستان

گزارش تخصصی مطالعات اجتماعی دبیرستان به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی کمک به بهبود سطح نمرات و افزایش یادگیری دانش آموزم در درس مطالعات اجتماعی با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 30 صفحه

سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی مطالعات اجتماعی دبیرستان به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه  کمک به بهبود سطح نمرات و افزایش یادگیری دانش آموزم

سرآغاز سخن پیرامون قضیه  کمک به بهبود سطح نمرات و افزایش یادگیری دانش آموزم

دیباچه پیرامون قضیه کمک به بهبود سطح نمرات و افزایش یادگیری دانش آموزم

درک مشکل پیرامون قضیه  کمک به بهبود سطح نمرات و افزایش یادگیری دانش آموزم

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه  کمک به بهبود سطح نمرات و افزایش یادگیری دانش آموزم

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه  کمک به بهبود سطح نمرات و افزایش یادگیری دانش آموزم

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه کمک به بهبود سطح نمرات و افزایش یادگیری دانش آموزم

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با  کمک به بهبود سطح نمرات و افزایش یادگیری دانش آموزم

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات  کمک به بهبود سطح نمرات و افزایش یادگیری دانش آموزم

بررسی بیشتر در رابطه با کمک به بهبود سطح نمرات و افزایش یادگیری دانش آموزم

ارائه مستندات پیرامون کمک به بهبود سطح نمرات و افزایش یادگیری دانش آموزم

پیش بینی نتایج در مورد کمک به بهبود سطح نمرات و افزایش یادگیری دانش آموزم

راهکارها پیرامون قضیه کمک به بهبود سطح نمرات و افزایش یادگیری دانش آموزم

رفرنس و منبع مورد استفاده کمک به بهبود سطح نمرات و افزایش یادگیری دانش آموزم

یافته های تحقیق

دقت به معنی توجه غیرارادی از طریق حواس پنجگانه است. افرادی که دقت بالایی دارند معمولا حافظه بهتری هم دارند . دقت یک مهارت است و می توان مانند هر مهارت دیگری آن را تقویت کرد.

تمرکز یعنی حفظ و نگهداری.لذا بدون داشتن دقت و تمرکز حواس، یادگیری صورت نمی گیرد. تمرکز نسبی است یعنی تقریبا همه افراد تا حدودی از آن بهره مند هستند.وکسی نمی تواند ادعا کند کاملا بی دقت است ویا همیشه تمرکز حواس دارد.فراموش نکنیم که تمركز كارایی حافظه را افزایش می دهد.

تمركز باعث می شود بر افكار مزاحم مسلط شویم .تمركز حواس باعث تقویت اراده  هم می شود ، تمركز و اراده رابطه ای مستقیم با یكدیگر دارند . افراد دقیق اراده خوبی هم دارند

دقت به معنی توانائی حفظ توجه از طریق حواس پنجگانه است. بیشترین حجم ورودی اطلاعات از طریق حس بینائی (۷۵ درصد) رخ می‌دهد، لذا تقویت حس بینائی، امری بسیار مهم است.

مراحل یادگیری(فرایندهای روانی پایه):1- دقت 2–ادراک – 3-حافظه

1-دقت (توجه): اولین مرحله یادگیری است .دقت یعنی تمرکز کافی بر کاری جهت جایدهی آن در مغز.

انواع دقت: دقت بینایی-دقت شنوایی-دقت بویایی-دقت چشایی-دقت لامسه .

سهم حواس در یادگیری ،عبارتند از بینایی(75%) و شنوایی(13%) 6% بویایی -3%چشایی 3-%لامسه.

لذا اکثر کودکان در دقت بینایی ودقت شنوایی مشکل دارند. در مراکز یادگیری بیشترین تاکید بر این مرحله صورت می گیرد زیرا ابتدا دانش آموز باید دقت داشته باشد تا بتواند به مراحل بعدی یادگیری برسد.

دقت بینایی:یعنی تمرکز بر آنچه که می بیند.

دقت شنوایی:تمرکز کافی بر آنچه که می شنود.

2-ادراک(درک وفهم): دومین مرحله یا فرایند یادگیری است .ادراک یعنی ثبت داده های حسی بطور معنا داری در مغز.ادراک هم مانند دقت می بایستی در کلیه حواس صورت گیرد ولی در مسئله آموزشی دو حس بینایی وشنوایی بیشترین نقش را دارند لذا در مرکز اختلالات بر ادراک بینایی وادراک شنوایی تاکید زیادی می گردد.

ادراک شنیداری: کودکان مبتلا به مشکلات یادگیری از نظر شنیدن مشکلی ندارند ولی در تفسیر آنچه که می شنوند دچار مشکل هستند.

ادراک دیداری: کودکان دارای مشکلات یادگیری در تفسیر آنچه که می بینند دچار اشکال هستند.

3-حافظه: یعنی توانایی بخاطر آوردن اطلاعات تازه آموخته شده. حافظه تقریباَ در تمام یادگیریها نقش اساسی دارد.حافظه نیز شامل کلیه حواس می شود ولی بیشترین تاکید بر حافظه بینایی وحافظه شنوایی است.

انواع حافظه: حافظه حسی(بینایی-شنوایی و…)-حافظه کوتاه مدت: در یافت اطلاعات برای مدت کوتاه .فقط یک دقیقه مطالب را نگه می دارد(9-5) کلمه یا عددرا در ذهن برای مدت کوتاه نگه می دارد-حافظه بلند مدت: دریافت اطلاعات در ذهن برای مدت طولانی.

حافظه بینایی: توانایی کودک در بخاطر آوردن کلمه ها-اشیاء و…

حافظه شنوایی:توانایی کودک در بخاطر سپردن ، به یاد آوردن وتکرار صحیح آن چیز یا چیزهایی که شنیده است.

علل بی دقتی و حواسپرتی

1-حواس پرتی درونی و ذهنی:مانند:

– مشغله ذهنی دانش آموز. شامل مواردی از قبیل: درد، رنج، غم وغصه

-اضطراب و نگرانی

– گرسنگی و تشنگی

– ترس و خشم و شادی .

-بیماریها و….

-بی علاقگی به موضوع

– فشارهاى روانى

– ناراحتی های جسمی و روحی مادر در قبل ،هنگام و بعد از زایمان تاثیر مستقیمی بر دقت فرزند دارد.

شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی مطالعات اجتماعی دبیرستان را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.



برچسب‌ها :
, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

درباره نویسنده

پشتیبان پژوهشسرای فرهنگیان: مدیران فردا 3435 نوشته در پژوهش سرای فرهنگیان دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید