no-img
پژوهش سرای فرهنگیان

روایت پژوهی مدیریت کلاس درس و ایجاد نظم از طریق تغییر نگرش در ارتباط با دانش آموزان


پژوهش سرای فرهنگیان

برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه طرح جابر اختصاصی سفارش اقدام پژوهی

ادامه مطلب

روایت پژوهی مدیریت کلاس درس و ایجاد نظم از طریق تغییر نگرش در ارتباط با دانش آموزان
امتیاز 4.00 ( 2 رای )
zip
آگوست 22, 2023
۱۵,۰۰۰ تومان

روایت پژوهی مدیریت کلاس درس و ایجاد نظم از طریق تغییر نگرش در ارتباط با دانش آموزان


روایت پژوهی مدیریت کلاس درس

پژوهش روایتی موجود با عنوان روایت پژوهی مدیریت کلاس درس از طریق تغییر نگرش در ارتباط با دانش آموزان تدوین شده در سال 1402 و منطبق با آخرین شیوه نامه تدوین روایت پژوهی بوده و در 20 صفحه فایل قابل ویرایش ورد خدمتتان تقدیم میگردد.

طراحی , پژوهش و تدوین در موسسه پژوهش سرای فرهنگیان : مدیران فردا انجام شده و تمنا داریم از خرید آن جهت فروش به غیر خودداری کنید. با توجه به سبک تدوین قابلیت استفاده توسط آموزگاران وپدبیران و هنر آموزان را دارد و همچنین برای بارگذاری در سامانه رتبه بندی هم گزینه مناسبی میباشد.

روایت پژوهی مدیریت کلاس

در ادامه میتوانید بخش هایی از متن این روایت پژوهی را مشاهده نمایید.

روایت پژوهی در مورد مدیریت کلاس درس , ایجاد نظم در کلاس

عنوان   : مدیریت بهتر کلاس از طریق تغییر نگرش در ارتباط با دانش آموزان

نام و نام خانوادگي: …………

پست سازمانی :  ……………….  

دوره تحصیلی :‌ ………………..

سمت فعلی :  آموزگار ………..

سال تحصیلی :   1402-1401

بیان ضرورت و اهمیت موضوع

بخش هایی از روایت پژوهی مدیریت کلاس درس با ایجاد نگرش مثبت در دانش آموزان

آنچه حائز اهمیت است پرداختن به مباحث مربوط به بهبود رفتار دانش آموزان و همچنین موضوعاتی چون چشم پوشی و تغافل کارآمد در مدرسه می تواند افق های تازه ای را در عرضه پژوهش در پیش روی همکاران فرهنگی باز کند.

امروزه در همه جوامع مدرسه در حکم مهم ترین نهاد تعلیم و تربیت جایگاه  ویژه ای دارد و در کنار خانواده وظیفه تعلیم و تربیت دانش آموزان را به دوش می کشد و انسان امروز به شدت به تربیت رسمی و مدرسه نیاز دارد. زیرا مدرسه محل تجربه و راهنمای زندگی انسان است و بخش مهمی از زندگی دانش آموران مدرسه است زندگی و تربیت برای انسان دو مفهوم لازم و ملزومند.انسان تا وقتی زنده است به تربیت نیاز دارد و او را تربیت می کنند تا بتواند زندگی کند.تحصیل علم و کسب دانش، چگونه زیستن و تجربه اندوختن از اهداف والای آموزش و پرورش می باشد. اما مدارس امروز به دلیل مختلف خواسته ها و نیازهای اغلب نوجوانان را برآورده نمی کنند و نمی توانند در آنان ایجاد انگیزه نمایند.به عبارتی دیگر تک بعدی شده اند و فقط به جنبه های آموزشی به طور مطلق اهمیت می دهند و نیازهای عاطفی و احساسی و روحی و روانی آنان را در مراتب پایین تر قرار می دهند.برای ایجاد فرآیند یادگیری در محیط های آموزشی، ابتدا باید بستری مناسب فراهم باشد یعنی اینکه دانش آموز ابتدا به مدرسه و مسئولین علاقمند باشد و با روحیه ای شاد و با نشاط وارد این محیط بشود و در فضای آموزشی موجود احساس آرامش و امنیت و شادابی داشته باشد. یادگیری در محیطی توام با تهدید و ترس و ارعاب به سهولت انجام نمی گیرد.در چنین محیط هایی به جای برقرار فرآیند یادگیری متفکرانه هیجانات منفی و واکنش های نامطلوب شکل می گیرد.یکی از عواملی که باعث ایجاد روحیه شاد و آرامش در دانش آموزان می شود بهبود رفتار دانش آموزان است که عمل به آن می تواند منجر به چشم پوشی و تغافل کارآمد در مدرسه و در نهایت شادی و نشاط معلمان و دانش آموزان گردد.

در سال تحصیلی اخیر بعد از گذشت چند روزی از نیمسال اول تحصیلی متاسفانه شاهد مشکل و مسئله ای در یکی از دانش آموزان شدم. مسئله به این قرار بود : دانش آموز مورد نظر دچار اختلالات رفتاری و ناهنجاری های اخلاقی چشمگیری بود تذکر و تنبیه در وی اثرگذار نبود و باعث تشدید اوضاع و بحرانی تر شدن وضعیت وی می شد . به همین جهت تصمیم گرفتم با استفاده از روش اغماض و چشم پوشی زمینه را برای بهبود رفتار وی محیا سازم بنابراین تجربه ی خود را تحت عنوان چشم پوشی معلم و تغییر رفتار دانش آموز آغاز نمودم.

روایت پژوهی برای رتبه بندی

روایت پژوهی مدیریت کلاس درس و ایجاد نظم از طریق تغییر نگرش در ارتباط با دانش آموزان

دو مهارت برقراری ارتباط مطلوب با دانش آموزان و مدیریت کلاس، امر آموزش را برای معلم تسهیل می کند و رفتارهای نامطلوب دانش آموزان را کاهش می دهد. آنچه بر نگرش دانش آموزان نسبت به مدرسه، مطالعه، تحصیل و حتی خودپنداری آنان تأثیر می گذارد، جو کلاس است. انضباط و نظم برای کنترل یک سازمان و مجموعه الزامی است و در کلاس درس شاید برقراری آن، مهم ترین مسئلهی معلم باشد. معلم می تواند برای برقراری انضباط متوسل به روش های خشتی چون تنبیه، محروم کردن و … شود که چنین روش هایی تنها یک درمان مقطعی با تأثیر آنی هستند. اما چنانچه معلم بخواهد از روشی با تأثیری طولانی استفاده کننده روش های زیر پیشنهاد می شود:

  • اعمال روش انضباطی در محیطی دور از ترس و ارعاب
  • چشم پوشی از مسائل جزئی
  • نشان ندادن حساسیت به همه مسائل
  • رعایت انضباط شخصی
  • تکریم شخصیت افراد( کدیور، ۱۳۸۲)

تجارب توبئی(۲)

برای دانلود از دکمه خرید استفاده کنید.

روایت پژوهی در مورد مدیریت کلاس درس , ایجاد نظم در کلاس

روایت پژوهی در مورد مدیریت کلاس درس , ایجاد نظم در کلاس

مشاهده نمونه های بیشتر روایت پژوهی

نمونه های بیشتر اقدام پژوهی



موضوعات :

درباره نویسنده

پشتیبان پژوهشسرای فرهنگیان: مدیران فردا 3938 نوشته در پژوهش سرای فرهنگیان دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.