no-img
پژوهش سرای فرهنگیان

طرح جابر برای کلاس چهارم 1402: آزمایش تاثیر صوت قرآن بر رشد گیاهان - پژوهش سرای فرهنگیان


پژوهش سرای فرهنگیان

برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه طرح جابر اختصاصی سفارش اقدام پژوهی

ادامه مطلب

طرح جابر برای کلاس چهارم 1402: آزمایش تاثیر صوت قرآن بر رشد گیاهان
امتیاز 5.00 ( 4 رای )
zip
نوامبر 18, 2023
۴۵,۰۰۰ تومان

طرح جابر برای کلاس چهارم 1402: آزمایش تاثیر صوت قرآن بر رشد گیاهان


طرح جابر برای کلاس چهارم

طرح جابر آزمایش تاثیر صوت قرآن بر رشد گیاهان

این طرح جابر برای کلاس چهارم در فرمت آزمایش و طراحی زیبا حاوی همه فایل های چاپی پروژه جابر بوده و شرح آزمایشات و نتایج آزمایشات انجام شده هم در داخل بسته دانلودی موجود است . و آبانماه 1402 در سایت بارگذاری و برای دانلود عمومی در دسترس قرار گرفت.

این پژوهش که در قالب ارائه به جشنواره جابر بن حیان انجام شده است جزو معدود پژوهش های انجام شده برای بررسی تاثیر صوت قرآن بر افزایش میزان رشد گیاهان انجام شده است . در این پژوهش سعی کرده ایم با تهیه گلدان های گیاهانی یکسان شرایط را برای 2 گروه گیاه یکسان با پراکندگی 20 گلدان از گیاهان یکسان , میزان تغذیه و آبیاری و آب و هوایی یکسان و با شرایط رشد اولیه تقریبا یکسان استفاده شود .

طرح جابر در مورد تاثیر قرآن بر رشد گیاهان

آثار رشد سریع گیاهانی که از صوت قرآن بهره‌مند می‌شوند، در مقایسه با دیگر گیاهانی که در محیط و شرایط آب و هوایی و تغذیه‌ای مشابه رشد می‌کنند، کاملا آشکار است.
سالها قبل با تحقیق فاطمه آق‌لیچ، دانش‌آموز ترکیه‌ای این موضوع را طی تحقیقی به‌منظور آگاهی از تأثیر پخش تلاوت قرآن بر رشد گیاه اثبات کرده است.
فاطمه آق‌لیچ در این تحقیق کشف کرده است که پخش قرائت آیات قرآن به صورت ۵ ساعت در روز و به مدت ۲۰ روز متوالی برای گیاهان منجر به رشد تقریبا دو برابری آنان نسبت به گیاهانی می‌شود که از پخش تلاوت آیات قرآن بهره‌مند نیستند.
این دانش‌آموز ترکیه‌ای تأکید کرد: نتایجی که به آن رسیده است، قطعیت دارد و تردیدی در آن نیست و طبق تحقیق انجام‌شده گیاهانی که در کنار آنان آیات قرآن پخش شده است، ۲۰ سانتیمتر رشد کرده‌اند، این در حالی است که گیاهانی که از صوت قرآن بی‌بهره‌ بوده‌اند، بیش‌ از ۱۳ سانتی‌متر رشد نکرده‌اند

طرح جابر  تاثیر صوت قرآن بر رشد گیاهان

طرح جابر در مورد تاثیر صوت قرآن بر رشد گیاهان :  طرح جابر برای کلاس چهارم

طرح جابر تاثیر قرآن بر رشد گیاهان

این طرح در فرمت آزمایش و طراحی زیبا حاوی همه فایل های چاپی پروژه جابر بوده و شرح آزمایشات و نتایج آزمایشات انجام شده هم در داخل بسته دانلودی موجود است . و آبانماه 1402 در سایت بارگذاری و برای دانلود عمومی در دسترس قرار گرفت.



درباره نویسنده

پشتیبان پژوهشسرای فرهنگیان: مدیران فردا 3938 نوشته در پژوهش سرای فرهنگیان دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.