no-img
پژوهش سرای فرهنگیان

نمونه اقدام پژوهی درس انشا متوسطه دقیق و کامل در قالب ورد و قاب ویرایش


پژوهش سرای فرهنگیان

برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه طرح جابر اختصاصی سفارش اقدام پژوهی

ادامه مطلب

نمونه اقدام پژوهی درس انشا متوسطه : چگونه توانستم کلاس درس انشا را تمرین برای خوب نوشتن، خوب اندیشیدن و خوب سخن گفتن نمایم
zip
ژانویه 8, 2022
۱۸,۰۰۰ تومان

نمونه اقدام پژوهی درس انشا متوسطه : چگونه توانستم کلاس درس انشا را تمرین برای خوب نوشتن، خوب اندیشیدن و خوب سخن گفتن نمایم


اقدام پژوهی درس انشا متوسطه

نمونه اقدام پژوهی درس انشا متوسطه با موضوع چگونه توانستم کلاس درس انشا را تمرین برای خوب نوشتن، خوب اندیشیدن و خوب سخن گفتن نمایم

همکاران ما آمادگی دارند با موضوع مورد نظر شما , بصورت صد در صد تک نسخه ای و اختصاصی اقدام پژوهی مورد نظرتان را تدوین کنند و با هزینه معقول در بازه 300 تا 500 هزار تومان و زمانبندی 3 تا 5 روزه حویل دهند . این فایل یک نسخه عمومی و قابل خرید و دانلود لحظه ای بوده و توسط دپارتمان اقدام پژوهی پژوهش سرای فرهنگیان تدوین شده و بصورت قابل ویرایش خدمتتان تقدیم میگردد . در تدوین این فایل دانلود اقدام  پژوهی دبیر ادبیات   سعی شده است با رعات آخرین دستورالعمل های تدوین فایلی کاربردی برای اهداف پژوهشی فرهنگیان گرامی ارائه نماید . امید واریم دانلود این فایل بتواند نیازها و اهدافتان از خرید و دانلود آن را بر آورده سازد . همکاران ما در پشتیبانی سایت مشتاقانه منتظر دریافت نقطه نظرات , پیشنهادات و انتقادات شما در مورد این فایل میباشند.

همانطور که می دانید درباره اقدام پژوهی باید به مطالب مهمی توجه نماییم به این موضوع دقت بفرمایید :

نوشتن داستان های کوتاه در زنگ انشا برای تقویت خلاقیت و قوه ی تخیل دانش آموزان مفید می باشد. با رعایت این موارد می توانیم در درس انشا شوق و علاقه ایجاد نمود و کلاس انشا را جذاب تر و متنوع تر نماییم. انشاء به معنی ایجاد کردن، پرورش دادن، ابداع و خلق کردن است.در اصطلاح ادبیات انشاء عبارت از نگارش جملات و عباراتی است که افکار نویسنده را به صورتی روشن و زیبا بیان کند که خواننده آنها را به سهولت بفهمد و برایش خوشایندو مطلوب باشد.

یکی از دغدغه های مسئولان بحث خلاقیت است. به کارگیری مهارت های دبیر خلاق در روند یادگیری فراگیرندگان قدم موثری است که می تواند در تدریس زبان و ادبیات فارسی تحول و دگرگونی ایجاد کند.

یکی از مهم ترین ویژگی های انسان، خلاقیت است. آدمها با استعدادهای درونی خود می توانند خلاق باشند. زمانی که این استعدادها و قدرت تفکر دانش آموزان پرورش می یابد و جهت دار می شوند، خلاقیت شکل می گیرد و یکی از ابعاد خلاقیت، خلاقیت در نوشتن است. متاسفانه درس انشاء در بعضی مدارس جدی گرفته نمی شود در حالی که انشا هم یعنی خلاقیت.

تیترهایی که در این نمونه اقدام پژوهی درس انشا متوسطه وجود دارد شامل موارد زیر است:

عنوان مطلب در رابطه با  انشا نویسی

پیشگفتار در رابطه با  انشا نویسی 

مقدمه  موضوع در رابطه با انشا نویسی 

شناسایی مسئله در رابطه با  انشا نویسی 

توصیف وضع موجود

اینجانب . دبیر … آموزشگاه … هستم و مدت …سال است که در آموزش و پرورش در حال خدمت می باشم. کلاسی که اقدام پژوهی فوق را مبتنی بر آن انجام می دهم پایه هشتم این آموزشگاه می باشد که … نفر جمعیت دارد. از آنجا که کتاب انشاء تحت عنوان مهارت های نوشتاری اولین سالی است که در این پایه تالیف شده است . تصمیم گرفتم مهارت های خلاقانه دانش آموزان را در این درس و کتاب جدیدالتالیف بالا ببرم. .

پس از چند جلسه تدریس در درس انشا و مهارت های نوشتاری به این نتیجه رسیدم که دانش آموزان به آسانی نمی توانستند بنویسند و افکار خود را بیان نمایند و درس انشا برای آنها جذابیتی نداشت . نارسایی حتی بر نحوه ی پاسخ دادن آنها در دروس کتبی نیز اثر گذاشته بود. این مسئله فکر مرا به خود مشغول ساخته بود که به راستی چگونه می توانم دانش آموزان را به درس انشا علاقه مندکنم ؟ و شیوه های اندیشیدن را پیرامون یک موضوع فراهم آورم؟ و کلاس انشا را از حالت خشک و سرد بیرون بیاورم؟ و با استفاده از روش های مختلف، تجربیات اولیا همکاران و مشاوران و متخصصین تعلیم و تربیت دانش آموزان را از منزلگاه مراحل تفکر تحلیل، ترکیب، نقادی و نوآوری و ابداع بگذرانم؟ و به پرورش قدرت تفکر و تحلیل آنها بپردازم.

 

 گردآوری اطلاعات (شواهد ۱) در رابطه با  انشا نویسی 

تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها در رابطه با انشا نویسی 

انتخاب راه جدید موقتی دررابطه با  انشا نویسی 

اجرای طرح جدید و نظارت بر آن در رابطه با انشا نویسی 

گردآوری اطلاعات (شواهد ۲) در رابطه با  انشا نویسی 

ارزشیابی تاثیر اقدام جدید در رابطه با انشا نویسی 

تجدید نظر و دادن گزارش نهایی در رابطه با انشا نویسی 

نتیجه گیری در رابطه با انشا نویسی

پیشنهادات در رابطه با انشا نویسی

منابع و ماخذ مورد استفاده در رابطه با انشا نویسی 

برای دانلود نمونه اقدام پژوهی درس انشا متوسطه و دریافت اقدام پژوهی معلم ادبیات فارسی از لینک خرید استفاده نمایید.

 



درباره نویسنده

پشتیبان پژوهشسرای فرهنگیان: مدیران فردا 3935 نوشته در پژوهش سرای فرهنگیان دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید