no-img
پژوهش سرای فرهنگیان

گزارش تخصصی آموزگار پایه اول : ایجاد علاقه به قرآن در 35 صفحه - پژوهش سرای فرهنگیان


پژوهش سرای فرهنگیان

برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه طرح جابر اختصاصی سفارش اقدام پژوهی

ادامه مطلب

گزارش تخصصی آموزگار پایه اول : ایجاد علاقه به قرآن در 35 صفحه
zip
مارس 11, 2022
۱۸,۰۰۰ تومان

گزارش تخصصی آموزگار پایه اول : ایجاد علاقه به قرآن در 35 صفحه


گزارش تخصصی آموزگار پایه اول

گزارش تخصصی آموزگار پایه اول به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی افزایش ميزان علاقه مندي دانش‌آموزان پايه اول به درس قرآن و فعاليت هاي مربوط به آن  با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 35  صفحه

سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی آموزگار پایه اول به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه  افزایش ميزان علاقه مندي دانش‌آموزان پايه اول به درس قرآن

سرآغاز سخن پیرامون قضیه  افزایش ميزان علاقه مندي دانش‌آموزان پايه اول به درس قرآن

دیباچه پیرامون قضیه افزایش ميزان علاقه مندي دانش‌آموزان پايه اول به درس قرآن

درک مشکل پیرامون قضیه  افزایش ميزان علاقه مندي دانش‌آموزان پايه اول به درس قرآن

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه  افزایش ميزان علاقه مندي دانش‌آموزان پايه اول به درس قرآن

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه  افزایش ميزان علاقه مندي دانش‌آموزان پايه اول به درس قرآن

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه افزایش ميزان علاقه مندي دانش‌آموزان پايه اول به درس قرآن

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با  افزایش ميزان علاقه مندي دانش‌آموزان پايه اول به درس قرآن

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات  افزایش ميزان علاقه مندي دانش‌آموزان پايه اول به درس قرآن

بررسی بیشتر در رابطه با افزایش ميزان علاقه مندي دانش‌آموزان پايه اول به درس قرآن

ارائه مستندات پیرامون افزایش ميزان علاقه مندي دانش‌آموزان پايه اول به درس قرآن

پیش بینی نتایج در مورد افزایش ميزان علاقه مندي دانش‌آموزان پايه اول به درس قرآن

راهکارها پیرامون قضیه افزایش ميزان علاقه مندي دانش‌آموزان پايه اول به درس قرآن

رفرنس و منبع مورد استفاده افزایش ميزان علاقه مندي دانش‌آموزان پايه اول به درس قرآن

گردآوری داده ها و اطلاعات برای ارایه راه حل‌ها

گرد آوری داده ها و اطلاعات ، مرحله ای از گزارش تخصصی است که در آن ، محقق جهت پیدا کردن یک یا چند راه حل ، با هدف تبدیل وضع موجود به وضع مطلوب تلاش می کند.( سیف اللهی ، 1384 : 120)

 بر این اساس، اقدام پژوه به منظور دست یابی به راه حل های مسأله ، به جمع آوری داده ها و اطلاعات با استفاده از روش‌های علمی پرداخته است که توضیح آن بدین شرح می باشد :

 الف. مشاهده

مشاهده ( Observation ) یکی از مؤثرترین و کاربردی‌ترین روش‌های جمع آوری اطّلاعات از کلاس درس است.( ساکی ، 1383 : 206) به عبارت دیگر ، مشاهده عملی است که پژوهشگر در آن برای کشف علل بعضی از امور ، از قوّه ی دید خود استفاده می کند.( سیف اللهی ،1384 :121) از این رو ، اقدام پژوه به لحاظ حضور در کلاس و ارتباط مستقیم با دانش‌آموزان و محیط پیرامون آن‌ها ، برخی از اطّلاعات خود را از طریق مشاهده به دست آورده است. به این صورت که گاهی از صفحه ی سفیدی ، برای مشاهده استفاده کرده و نکات کلیدی را یادداشت می نمود.گاهی هم از فرم مشاهده استفاده می کرد. ملاک‌های این فرم از قبل توسط اقدام پژوه با توجه به اهداف مورد نظر تنظیم گردیده بود و ایشان هنگام مشاهده ی نا محسوس رفتار دانش‌آموزان ، موارد مورد نظر را نشانه گذاری می کرد.

نمونه موارد مورد نظردر فرم مشاهده : 1. در زنگ قرآن با نشاط است. 2. در همخوانی سوره‌ها مشارکت دارد.

 ب. پرسش نامه

پرسش نامه (Questionnaire) یکی از ابزار های رایج پژوهش و روش مستقیم برای کسب داده های تحقیق است. ( سرمد و همکاران ، 1385 :141) به همین منظور اقدام پژوه با توجه به نیاز و اهداف مورد نظر در این تحقیق، دو نوع پرسش نامه را تدوین نمود. نوع اول ، پرسش نامه بسته پاسخ ، ویژه دانش‌آموزان پایه اول بود که برای جذاب کردن آن از تصاویر برای پاسخگویی استفاده گردید.

 نوع دوم ، پرسش نامه ی باز پاسخ بوده است که پاسخگویان می‌توانستند به صورت تشریحی به پرسش‌های ارایه شده پاسخ دهند ،که این پرسش نامه برای 20 نفر از همکاران محترم و تمامی اولیای گرامی تهیه شده بود. نمونه پرسش‌ ، ویژه دانش‌آموزان : از خواندن قرآن لذّت می‌بری؟ نمونه پرسش ، ویژه همکاران محترم و اولیای گرامی:

به عقیده ی شما با استفاده از چه روش هایی می توان میزان علاقه مندی دانش‌آموزان پایه اول دبستان را به درس قرآن و فعالیت های مربوط به آن افزایش داد؟

 ج. مصاحبه

 مصاحبه (Interview ) یکی از ابزارهای جمع آوری داده ها و اطلاعات است که امکان برقراری تماس مستقیم با مصاحبه شونده را فراهم می آورد و با کمک این ابزار می توان به ارزیابی عمیق تر درک ها ، نگرش ها ، علایق و آرزوهای مصاحبه شوندگان پرداخت.( سرمد و همکاران ، 1385: 149)

از این رو، پژوهشگر ضمن مصاحبه با 20 نفر از همکاران حاضر در آموزشگاه و هم چنین اغلب اولیای دانش‌آموزان و حتی تمامی فراگیران کلاس ، به جمع‌آوری داده ها و اطلاعات مورد نظر پرداخت و به منظور بهره مندی بیش تر از نظرات و جلوگیری از اتلاف وقت ، از ضبط صوت نیز استفاده گردید.

سؤالات مطرح شده در مصاحبه عبارت بودند از: 1.به نظر شما با استفاده از چه روش هایی می توان زنگ قرآن دانش‌آموزان پایه اول دبستان را با نشاط نمود؟ 2.برای جذاب کردن آموزش درس قرآن دانش‌آموزان پایه اول دبستان ، چه راهکارهایی را پیشنهاد می کنید؟ 3.به نظر شما با استفاده از چه روش هایی می توان دانش‌آموزان پایه اول دبستان را به درک مفاهیم قرآنی ، قرائت و حفظ سوره ها علاقه مند نمود؟

 د. بررسی پرونده های تحصیلی دانش‌آموزان

 اقدام پژوه با استفاده از یادداشت‌ها و نوشته‌های مربی پیش دبستانی سال گذشته دانش‌آموزان کلاس ، بررسی پوشه کار ،کارنامه ی تحصیلی و دفتر حضور و غیاب آنان ، داده ها و اطّلاعات لازم را در خصوص میزان علاقه مندی دانش‌آموزان کلاس به درس قرآن و فعالیت های مربوط به قرآن جمع آوری نمود.

شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی آموزگار پایه اول را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.

 



برچسب‌ها :

درباره نویسنده

پشتیبان پژوهشسرای فرهنگیان: مدیران فردا 3938 نوشته در پژوهش سرای فرهنگیان دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.