no-img
پژوهش سرای فرهنگیان

گزارش تخصصی مدیر مدرسه راهنمایی- متوسطه اول: ایجاد جو صمیمی بین اعضای ستاد پروژه مهر - پژوهش سرای فرهنگیان


پژوهش سرای فرهنگیان

برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه طرح جابر اختصاصی سفارش اقدام پژوهی

ادامه مطلب

گزارش تخصصی مدیر مدرسه راهنمایی- متوسطه اول: ایجاد جو صمیمی بین اعضای ستاد پروژه مهر
zip
آوریل 8, 2022
۱۸,۰۰۰ تومان

گزارش تخصصی مدیر مدرسه راهنمایی- متوسطه اول: ایجاد جو صمیمی بین اعضای ستاد پروژه مهر


دانلود گزارش تخصصی مدیر مدرسه متوسطه اول

دانلود گزارش تخصصی مدیر مدرسه متوسطه اول به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان  چگونگی ایجاد جوی دوستانه و صمیمانه در بین اعضای ستاد پروژه مهر آموزشگاه با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 25 صفحه

در این مورد تیم تخصصی ما به همراه دانلود گزارش تخصصی مدیر مدرسه متوسطه اول پنج نمونه پیشنهاد و راهکار ارزشیابی را برای شما عزیزان به صورت رایگان قرار داده است.تیم تخصصی ما اصالت دانلود گزارش تخصصی مدیر مدرسه متوسطه اول سعی شده است با رعات آخرین دستورالعمل های تدوین فایلی کاربردی برای اهداف پژوهشی فرهنگیان گرامی ارائه نماید . امید واریم دانلود این فایل بتواند نیازها و اهدافتان از خرید و دانلود آن را بر آورده سازد . همکاران ما در پشتیبانی سایت مشتاقانه منتظر دریافت نقطه نظرات , پیشنهادات و انتقادات شما در مورد این فایل میباشند.

سرفصل های موجود در این فایل گزارش مدیر مدرسه راهنمایی

سرفصلهای موجود در دانلود گزارش تخصصی مدیر مدرسه متوسطه اول به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه  ایجاد جوی دوستانه و صمیمانه در بین اعضای ستاد پروژه مهر

سرآغاز سخن پیرامون قضیه  ایجاد جوی دوستانه و صمیمانه در بین اعضای ستاد پروژه مهر

دیباچه پیرامون قضیه ایجاد جوی دوستانه و صمیمانه در بین اعضای ستاد پروژه مهر

درک مشکل پیرامون قضیه  ایجاد جوی دوستانه و صمیمانه در بین اعضای ستاد پروژه مهر

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه  ایجاد جوی دوستانه و صمیمانه در بین اعضای ستاد پروژه مهر

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه  ایجاد جوی دوستانه و صمیمانه در بین اعضای ستاد پروژه مهر

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه ایجاد جوی دوستانه و صمیمانه در بین اعضای ستاد پروژه مهر

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با  ایجاد جوی دوستانه و صمیمانه در بین اعضای ستاد پروژه مهر

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات  ایجاد جوی دوستانه و صمیمانه در بین اعضای ستاد پروژه مهر

بررسی بیشتر در رابطه با ایجاد جوی دوستانه و صمیمانه در بین اعضای ستاد پروژه مهر

ارائه مستندات پیرامون ایجاد جوی دوستانه و صمیمانه در بین اعضای ستاد پروژه مهر

پیش بینی نتایج در مورد ایجاد جوی دوستانه و صمیمانه در بین اعضای ستاد پروژه مهر

راهکارها پیرامون قضیه ایجاد جوی دوستانه و صمیمانه در بین اعضای ستاد پروژه مهر

رفرنس و منبع مورد استفاده ایجاد جوی دوستانه و صمیمانه در بین اعضای ستاد پروژه مهر

یافته های علمی

ارتباط در فارسي به دو معنا استعمال شده است. گاهي به معناي مصدري به معاني پيوند دادن و ربط دادن و گاهي هم به معناي اسم مصدري که معاني بستگي، پيوند، پيوستگي و رابطه از آن برداشت مي‌شود. اين واژه در بيان صاحب‌نظران ارتباطات داراي تعاريف متعددي است. تعاريف اوليه‌اي كه براي اين مفهوم ذكر شده، بر حركت خطي از منبع به گيرنده تأكيد كرده‌اند؛ در حالي كه مفهوم‌سازي‌هاي جديد از ارتباط دوسويگي و اشتراك ادراك تكيه مي‌كنند و آنرا فراگردي دو سويه مي‌دانند كه در آن مبادله و اشتراك اطلاعات، نگرش‌ها، افكار و يا عواطف رخ مي‌دهد.(سون ویندال و دیگرانچاپ اول، ص375)

برخي صاحب‌نظران اين عرصه، تعريف “چارلز كولي”(1909) که در كتاب معروف خود “سازمان اجتماعي”، ارائه كرده است، را جامع‌ترين و كامل‌ترين تعريف براي اين مفهوم قلمداد كرده‌اند. كولي اينگونه به تعريف ارتباط مي‌پردازد: «ارتباط مكانيسمي است كه روابط انساني بر اساس و به وسيله آن بوجود مي‌آيد و تمام مظاهر فكري و وسايل انتقال و حفظ آنها در مكان و زمان بر پايه آن توسعه پيدا كند. ارتباط، حالات چهره، رفتارها، حركات، طنين صدا، كلمات، نوشته‌ها، چاپ، راه آهن، تلگراف، تلفن و تمام وسايلي كه اخيراً در راه غلبه بر مكان و زمان ساخته شده‌اند؛ همه را در بر مي‌گيرد.»(معتمدنژاد؛ ص28)

ارتباط سنگ‌بناي جامعۀ انساني است و انسان از ديرباز براي شناخت واقعيت به نظام‌هاي ارتباطي مناسب با مقتضيات زمان خود متوسل شده است. دوران اوليه ارتباط به نحوۀ ديداري و شنيداري رقم خورد تا اينكه در قرن 16 ميلادي با اختراع چاپ انقلابی عظيم در اين عرصه رخ داد و ارتباط شكل تازه‌اي بخود گرفت. (دادگران، محمد،1385، چاپ نهم، ص12-11)

نخستين كسي كه به تبيين مفهومي اين عنصر مهم زندگي بشري پرداخت، ارسطو فيلسوف يوناني بود كه 2300 سال پيش در كتاب مطالعه معاني بيان(ريطوريقا)، دست به تبيين اين مفهوم زد. به عقيده برخي صاحب‌نظران وي اولين دانشمندي است كه براي ارتباط شبحي از يك مدل ارائه كرد.(محسنيان راد، ص375)

اقسام ارتباط

ارتباط را مي‌توان به اعتبارات مختلف تقسيم كرد:

الف- به اعتبار محتوا: 1. ارتباط خصوصي و بدون واسطه؛ 2. ارتباط جمعي يا عمومي؛ 3. ارتباط نوشتاري؛ 4. ارتباط غيرنوشتاري؛ 5. ارتباط ملّي؛ 6. ارتباط فرا ملّي؛ 7. ارتباط كلامي؛ 8. ارتباط غيركلامي؛ 9. ارتباط انساني؛ 10. ارتباط ماشيني؛ 11. ارتباط زماني؛ 12. ارتباط غيرزماني؛ 13. ارتباط سازماني؛ 14. ارتباط غير سازماني؛ 15.ارتباط نمادين.

ب- به اعتبار كاركرد: «ديويد برلو» ارتباط را بلحاظ كاركردي به سه دسته تقسيم مي‌كند: 1. ارتباط در جهت توليد و انجام كار؛ 2. ارتباط در جهت ابداع؛ 3. ارتباط در جهت حفظ و بقاء، خواه هويت فرد و خواه حفظ روابط بين افراد.

ج- به اعتبار چگونگي ايجاد: 1. مستقيم؛ 2. غيرمستقيم.

د- به اعتبار افراد مشاركت‌كننده: 1. ارتباط شخصي؛ 2. ارتباط غيرشخصي؛ 3. ارتباط جمعي. (دادگران، ص 32-29)

مدل‌هاي ارتباط

مدل‌هاي مختلفي براي فراگرد ارتباط ارائه شده است كه بطور كلي مي‌توان آنها را از نظر وسعت عناصر تشكيل دهنده به صورت دو قالب ساده و پيچيده نشان داد. برخي از اين مدلها عبارتند از:

1-  مدل لاسول: وي مدل ارتباطي خود را در قالب پنج سؤال اساسي عنوان مي‌كند:

الف) چه كسي؛ ب) چه مي‌گويد؛ ج) در چه كانالي؛ د) به چه كسي؛ هـ) با چه اثري.

 

2-  مدل “كلود شانون” و “وارن ويور”: در اين مدل رمزها به صورت نشانه‌ها، از سوي منبع و از مسير كانال، به مخاطب مي‌رسند و پيامگير آنها را رمزگشايي مي‌كند. در چنين مسيري است كه علائم تبديل به پيام شده و قابل ادراك مي‌شوند. در اين ميان اختلال يا پارازيت در فاصلۀ ارتباطي بين رمزگذار و رمزگشاي مي‌تواند وجود داشته باشد و روی پيام اثر بگذارد. (دادگران، ص 39-38)

 

3- مدل گرنبر: گرنبر با دقت و تفصيل بر روي مدل لاسول كاركرد و مدلي كلامي تحصيل كرد؛ كه ده حوزه اصلي پژوهش ارتباطي را نشان مي‌دهد. اين مدل در واقع گسترش مدل لاسول است.

شما عزیزان می توانید دانلود گزارش تخصصی مدیر مدرسه متوسطه اول را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.



درباره نویسنده

پشتیبان پژوهشسرای فرهنگیان: مدیران فردا 3935 نوشته در پژوهش سرای فرهنگیان دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید