no-img
پژوهش سرای فرهنگیان

نمونه گزارش تخصصی دبیران ریاضی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی


پژوهش سرای فرهنگیان

برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه طرح جابر اختصاصی سفارش اقدام پژوهی

ادامه مطلب

نمونه گزارش تخصصی دبیران ریاضی بررسی چالش های تدریس ریاضیات در دوره متوسطه
zip
مارس 20, 2022
۱۸,۰۰۰ تومان

نمونه گزارش تخصصی دبیران ریاضی بررسی چالش های تدریس ریاضیات در دوره متوسطه


نمونه گزارش تخصصی دبیران ریاضی دوره متوسطه

نمونه گزارش تخصصی دبیران ریاضی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان  بررسی چالش های  تدریس درس ریاضیات دوره متوسطه با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 14 صفحه

سرفصلهای موجود در نمونه گزارش تخصصی دبیران ریاضی به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه  چالش های  تدریس درس ریاضیات دوره متوسطه

سرآغاز سخن پیرامون قضیه  چالش های  تدریس درس ریاضیات دوره متوسطه

دیباچه پیرامون قضیه چالش های  تدریس درس ریاضیات دوره متوسطه

درک مشکل پیرامون قضیه  چالش های  تدریس درس ریاضیات دوره متوسطه

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه  چالش های  تدریس درس ریاضیات دوره متوسطه

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه  چالش های  تدریس درس ریاضیات دوره متوسطه

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه چالش های  تدریس درس ریاضیات دوره متوسطه

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با  چالش های  تدریس درس ریاضیات دوره متوسطه

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات  چالش های  تدریس درس ریاضیات دوره متوسطه

بررسی بیشتر در رابطه با چالش های  تدریس درس ریاضیات دوره متوسطه

ارائه مستندات پیرامون چالش های  تدریس درس ریاضیات دوره متوسطه

پیش بینی نتایج در مورد چالش های  تدریس درس ریاضیات دوره متوسطه

راهکارها پیرامون قضیه چالش های  تدریس درس ریاضیات دوره متوسطه

رفرنس و منبع مورد استفاده چالش های  تدریس درس ریاضیات دوره متوسطه

تجزيه و تحليل اطلاعات

پس از مطالعه اسناد و مدارك و بحثها ، اطلاعات حاصل از اين فرايند مورد تجزيه و تحليل قرار گرفت، اشكالات و كاستي هاي كلاس هاي درس رياضي تعيين شد. راههاي مناسبي براي تقويت بچه ها فهرست شد و خلاصه يادداشت برداري شد.

 

خلاصه يافته هاي اوليه

برخي علل ضعف دانش آموزان در درس رياضي به اين شرح است:

1- آشنا نبودن برخي از معلمان به فنون و نحوه تدريس درس رياضي ( روش تدريس رياضي)

2- آموزش نديدن برخي از معلمان در اين زمينه ( معلماني كه با مدرك لیسانس بدون گذراندن دوره کارورزی  و روشهاي تدريس و نحوه بررسي كتب درسي استخدام شده اند طبيعي است كه در تدريس اين درس به مشكل اساسي برخورد نموده باشند.

3- فقدان ارزيابي كار معلمان در اين زمينه.

4- بي توجهي معلمان به طرح درس ( شيوه جديد – روش 9 گانه گانيه ) –

5- تمرين نكردن ، بي توجهي به دفتر تمرين درس رياضي.

6- تنوع نداشتن تدريس درس رياضي ، استفاده از روشهاي قديمي و سنتي و حل در تخته سياه و استفاده نكردن معلمان از روشها و شيوه هاي نوين تدريس درس رياضي (به كارگيري مواد آموزشي و … . )

7- آشنا نكردن دانش آموزان با اهميت درس رياضي و ناشناخته ماندن قلمرو و اهداف درس رياضي در اين سطح.

8- ناآشنايي برخي از معلمان درس رياضي به روان شناسي تربيتي و شناخت ذهني دانش آموزان.

9- نداشتن معيار مشخص در ارزشيابي درس رياضي.

10- بي توجهي معلمان به راههاي شكوفا سازي خلاقيت هاي دانش آموزان

11- بي توجهي به علايق و انگيزه ها و توان فكري دانش آموزان به هنگام تدريس درس رياضي.

12- بي سوادي و كم سوادي برخي از اوليا در نرسيدن به تكاليف و تمرينات درس رياضي.

اصول و مباني تدريس درس رياضي

در تدريس درس رياضي مثل ساير دروس بايد اصول و مباني ويژه اي را در نظر گرفت از آن جمله:

1- تنها ذوق و علاقه و استعداد براي اين درس كافي نيست بايد قواعد و روشهايي را نيز ياد بگيريم.

2- بايد در تدريس اين درس از مباني و روشهاي اساسي و شيوه هاي مناسب تدريس استفاده و از وسايل كمك آموزشي مخصوص استفاده شود تا كارآيي لازم در اين زمينه حاصل شود.

3- هر كسي نمي تواند معلم رياضي باشد. معلم رياضي نخست بايد آموزش كافي ببيند و قدرت تدريس داشته باشد ، سپس به تدريس اين درس اشتغال داشته باشد.

4- از اوليا دانش آموزان براي بهبود و پيشرفت اين درس كمك خواسته شود ،‌ تا علاوه بر كلاس در خانه نيز به تكاليف و تمرينات بچه ها رسيدگي شود.

5- براي ارزشيابي درس رياضي بايد معيارهاي روا و مشخص علمي تعيين كرد.

6- نبايد  تنها  از  يك  شيوه  در  تدريس اين درس استفاده كرد بلكه بايد از تمامي شيوه هاي نوين و وسايل و كاربرد مواد آموزشي مناسب در اين درس كمك گرفت.

7- شركت در كلاسهاي تقويتي و تابستاني براي بالا بردن مهارت و بهبود و تقويت آنان در اين درس.

 

معيارهاي ارزشيابي

در تدريس درس رياضي در نظر گرفتن اصول و مباني ويژه اي بايد در نظر داشت همين گونه است به هنگام نمره دادن به اين درس از آن جمله :

1- توجه به دفتر تمرين درس رياضي و اهميت قرار دادن و نظم و ترتيب و با سليقه و منظم نگاه داشتن دفتر رياضي هر دانش آموز.

2- توجه  به  هنگام تدريس  –  سوال  و  پرسش  كردن  و  جواب دادن  هر  يك از دانش آموزان.

3- پرورش نظم فكري دانش آموزان.

4- توجه به اين مطلب كه هر دانش آموزي آيا بعد از تدريس بلافاصله در خانه نيز تكرار و تمرين مي كند يا نه ؟

5- داشتن خلاقيت و مهارت و استعداد ويژه در اين درس.

شما عزیزان می توانید نمونه گزارش تخصصی دبیران ریاضی را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.



برچسب‌ها :

درباره نویسنده

پشتیبان پژوهشسرای فرهنگیان: مدیران فردا 3935 نوشته در پژوهش سرای فرهنگیان دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید