no-img
پژوهش سرای فرهنگیان

گزارش تخصصی آموزگاران دبستان پایه پنجم به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار


پژوهش سرای فرهنگیان

ادامه مطلب

گزارش تخصصی در مورد آموزش مهارت های سازشی و انعطاف پذیری به دانش آموزانم
zip
می 9, 2022
۱۰,۰۰۰ تومان
۱۰,۰۰۰ تومان – خرید

گزارش تخصصی در مورد آموزش مهارت های سازشی و انعطاف پذیری به دانش آموزانم


گزارش تخصصی آموزگاران دبستان پایه پنجم

گزارش تخصصی آموزگاران دبستان پایه پنجم به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی آموزش انطعاف پذیری در شرایط مختلف و مهارتهای سازشی به دانش آموزان کلاسم  در دانش آموزان پايه پنجم با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 27  صفحه

سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی آموزگاران دبستان پایه پنجم به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه  آموزش مهارت های سازشی به دانش آموزان کلاسم

سرآغاز سخن پیرامون قضیه  آموزش مهارت های سازشی به دانش آموزان کلاسم

دیباچه پیرامون قضیه آموزش مهارت های سازشی به دانش آموزان کلاسم

درک مشکل پیرامون قضیه  آموزش مهارت های سازشی به دانش آموزان کلاسم

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه  آموزش مهارت های سازشی به دانش آموزان کلاسم

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه  آموزش مهارت های سازشی به دانش آموزان کلاسم

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه آموزش مهارت های سازشی به دانش آموزان کلاسم

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با  آموزش مهارت های سازشی به دانش آموزان کلاسم

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات  آموزش مهارت های سازشی به دانش آموزان کلاسم

بررسی بیشتر در رابطه با آموزش مهارت های سازشی به دانش آموزان کلاسم

ارائه مستندات پیرامون آموزش مهارت های سازشی به دانش آموزان کلاسم

پیش بینی نتایج در مورد آموزش مهارت های سازشی به دانش آموزان کلاسم

راهکارها پیرامون قضیه آموزش مهارت های سازشی به دانش آموزان کلاسم

رفرنس و منبع مورد استفاده آموزش مهارت های سازشی به دانش آموزان کلاسم

گردآوری اطلاعات (شواهد (1)

در اين مرحله از پژوهش جهت يافتن اطلاعات از دو روش مشاهده و مصاحبه و از منابع و مراجعی چون؛ همکاران  و دیگر کارکنان مدرسه استفاده شده است .

مشاهده :

اگر به صورت منظم به اتفاقات و رخدادهای پیرامون خود توجه کنیم گوییم مشاهده اتفاق افتاده است بنده نیز در این پژوهش در محیط مدرسه با توجه به نوع برخورد دانش آموزان متوجه مواردی شدم که باعث می شد دیدگاه دانش آموزان را نسبت به برقراری ارتباط بررسی کنم .

1- دانش آموزان  در هنگام حضور در کلاس  به راحتی مسائل خود را با معلم در میان نمی گذارند .

2-  اگر در به صدا در آمدن زنگ تفریح تاخیری باشد دانش آموزان  در هنگام خروج  نگاه سنگینی دارد .

3- در زمان ساعات تفریح دانش آموزان با هم ارتباط مناسبی نداشتند.

4- اگر از دانش آموزی  تقدیر شود با بی تفاوتی دانش آموزان   دیگرمواجه میشویم .

5-  اگر برگزاری مراسمات  مدرسه  از کیفیت خوبی برخوردار نباشد واکنش دانش آموزان  را در پی دارد .

مصاحبه  :

از مصاحبه در اکثر تحقیقات استفاده می شود مصاحبه یک گفتگوی دوطرفه است که دران می توان با تفسیر و تحلیل شنیده ها و اصلاح آن در حین صحبت  اطلاعات مورد نظر را بدست  . من نیز در گفتگویی که با همکارانم داشتم که موارد مشاهده شده اینجانب را مورد تایید قرار می دادند .

 یافته های علمی

ارتباط در فارسي به دو معنا استعمال شده است. گاهي به معناي مصدري به معاني پيوند دادن و ربط دادن و گاهي هم به معناي اسم مصدري که معاني بستگي، پيوند، پيوستگي و رابطه از آن برداشت مي‌شود. اين واژه در بيان صاحب‌نظران ارتباطات داراي تعاريف متعددي است. تعاريف اوليه‌اي كه براي اين مفهوم ذكر شده، بر حركت خطي از منبع به گيرنده تأكيد كرده‌اند؛ در حالي كه مفهوم‌سازي‌هاي جديد از ارتباط دوسويگي و اشتراك ادراك تكيه مي‌كنند و آنرا فراگردي دو سويه مي‌دانند كه در آن مبادله و اشتراك اطلاعات، نگرش‌ها، افكار و يا عواطف رخ مي‌دهد.(سون ویندال و دیگرانچاپ اول، ص375)

برخي صاحب‌نظران اين عرصه، تعريف “چارلز كولي”(1909) که در كتاب معروف خود “سازمان اجتماعي”، ارائه كرده است، را جامع‌ترين و كامل‌ترين تعريف براي اين مفهوم قلمداد كرده‌اند. كولي اينگونه به تعريف ارتباط مي‌پردازد: «ارتباط مكانيسمي است كه روابط انساني بر اساس و به وسيله آن بوجود مي‌آيد و تمام مظاهر فكري و وسايل انتقال و حفظ آنها در مكان و زمان بر پايه آن توسعه پيدا كند. ارتباط، حالات چهره، رفتارها، حركات، طنين صدا، كلمات، نوشته‌ها، چاپ، راه آهن، تلگراف، تلفن و تمام وسايلي كه اخيراً در راه غلبه بر مكان و زمان ساخته شده‌اند؛ همه را در بر مي‌گيرد.»(معتمدنژاد؛ ص28)

ارتباط سنگ‌بناي جامعۀ انساني است و انسان از ديرباز براي شناخت واقعيت به نظام‌هاي ارتباطي مناسب با مقتضيات زمان خود متوسل شده است. دوران اوليه ارتباط به نحوۀ ديداري و شنيداري رقم خورد تا اينكه در قرن 16 ميلادي با اختراع چاپ انقلابی عظيم در اين عرصه رخ داد و ارتباط شكل تازه‌اي بخود گرفت. (دادگران، محمد،1385، چاپ نهم، ص12-11)

نخستين كسي كه به تبيين مفهومي اين عنصر مهم زندگي بشري پرداخت، ارسطو فيلسوف يوناني بود كه 2300 سال پيش در كتاب مطالعه معاني بيان(ريطوريقا)، دست به تبيين اين مفهوم زد. به عقيده برخي صاحب‌نظران وي اولين دانشمندي است كه براي ارتباط شبحي از يك مدل ارائه كرد.(محسنيان راد، ص375)

شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی آموزگاران دبستان پایه پنجم را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.

 



برچسب‌ها :

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *