no-img
پژوهش سرای فرهنگیان

گزارش تخصصی معلمان پایه پنجم به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی


پژوهش سرای فرهنگیان

برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه طرح جابر اختصاصی سفارش اقدام پژوهی

ادامه مطلب

گزارش تخصصی معلمان پایه پنجم : علاقه مند کردن دانش آموزانم به درس تاریخ
zip
ژانویه 16, 2022
۱۸,۰۰۰ تومان

گزارش تخصصی معلمان پایه پنجم : علاقه مند کردن دانش آموزانم به درس تاریخ


گزارش تخصصی معلمان پایه پنجم به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی علاقه مند کردن دانش آموزان کلاسم  به درس تاریخ

گزارش تخصصی معلمان پایه پنجم به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی علاقه مند کردن دانش آموزان کلاسم  به درس تاریخ  در دانش آموزان پايه پنجم با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 23  صفحه

سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی معلمان پایه پنجم به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه  علاقه مند کردن دانش آموزان کلاسم  به درس تاریخ

سرآغاز سخن پیرامون قضیه  علاقه مند کردن دانش آموزان کلاسم  به درس تاریخ

دیباچه پیرامون قضیه علاقه مند کردن دانش آموزان کلاسم  به درس تاریخ

درک مشکل پیرامون قضیه  علاقه مند کردن دانش آموزان کلاسم  به درس تاریخ

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه  علاقه مند کردن دانش آموزان کلاسم  به درس تاریخ

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه  علاقه مند کردن دانش آموزان کلاسم  به درس تاریخ

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه علاقه مند کردن دانش آموزان کلاسم  به درس تاریخ

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با  علاقه مند کردن دانش آموزان کلاسم  به درس تاریخ

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات  علاقه مند کردن دانش آموزان کلاسم  به درس تاریخ

بررسی بیشتر در رابطه با علاقه مند کردن دانش آموزان کلاسم  به درس تاریخ

ارائه مستندات پیرامون علاقه مند کردن دانش آموزان کلاسم  به درس تاریخ

پیش بینی نتایج در مورد علاقه مند کردن دانش آموزان کلاسم  به درس تاریخ

راهکارها پیرامون قضیه علاقه مند کردن دانش آموزان کلاسم  به درس تاریخ

رفرنس و منبع مورد استفاده علاقه مند کردن دانش آموزان کلاسم  به درس تاریخ

گرد آوری شواهد یک

تدریس خود را شروع کردم در ادامه تدریس تلاش کردم آنها را به اظهارنظر و بحث و بحث و گفتگو ترغیب کنم و خود هم از آنها سوالاتی می پرسیدم و از این طریق آنها را به یادگیري درس علاقمند سازم. اما آنها تمایلی به شرکت در بحث از خود نشان نمی دادند و سوالاتی که می پرسیدیم جدایی غلط یا ناقصی می دادند و بعضی ها می گفتند ما نمی دانیم، متوجه نشدیم. البته در حین تدریس و جلسه بعد رفتارهاي از این

دانش آموازنی سرزده از جمله:

  1. در زمان تدریس توجهی به کلاس نداشتند، همیشه به دنبال بهانه اي بودند تا بخندند تا پرنده اي از پشت پنجره عبور کند یا شخصی از آن جا عبور کند تا به آن نگاه کنند و دیگران را متوجه آن نمایند. یا اینکه صدایی از بیرون از کلاس بشنوند و آن را بهانه فرار از درس قرار دهند.
  2. وقتی که درس اول تدریس شد براي آنها تکالیفی را مشخص کردم که باید انجام می دادند اما وقتی که در جلسه بعد وارد کلاس شدند جز همان سه نفر که تقریباً انجام داده بودند، بقیه بدون تغییر در رفتار آنها وارد کلاس شدند. وقتی علت را از آنها پرسیدم بهانه واهی آوردند و به دنبال توجیه کار خود بودند.
  3. در حین تدریس مدام با یکدیگر حرف می زدند یا اگر یکی حرفی می زد به جاي معلم سعی می کردند که او را ساکت کنند تا از این طریق فرصتی براي فرار از درس پیدا کنند.
  4. مشاهده می شد در کلاس درس مدام حرکت می کردند و احساس بی قرار ي می کردند یا نفس عمیق می کشیدند و با صداي بلند نفس را از دهان خارج می کردند یا خمیازه می کشیدند یا اجازه بیرون رفتن می خواستند، اگر یکی را اجازه می دادي بیرون از کلاس برود، بقیه هم چنین تقاضایی را داشتند.

مشاهده چنین رفتارهاي غیرطبیعی دانش آموزان در کلاس باعث نگرانی من شد. و براي من ایجاد سوال شد که چرا دانش آموزان رفتار هایی دارند چنین براي بهبودي کار پرسشنامه اي را تهیه کردم در آن سوالاتی را در مورد علاقه آنها به درس و کلاس تاریخ  پرسیدم. در این نظرسنجی 68 درصد دانش آموزان علاقه اي به درس و کلاس   و 65 درصد هم علاقه اي به معلم  نداشتند. وقتی از فواید درس تاریخ   براي سرنوشت آنها در زندگی آینده سوال مطرح کردم، 72 درصد دانش آموزان درس تاریخ   را بی فایده دانستند و عنوان کردند که دانستن مطالبش تأثیري در پیشرفت شغلی آینده و زندگی آنها نداردودر ادامه وقتی که خواستم درس هاي ریاضی، علوم، دینی و جغرافیا از لحاظ تأثیر آنها بر زندگی شان رتبه بندي کنند 78 دانش آموزان رتبه شش را به تاریخ   دادند. حال سوالی که براي من مطرح است این است

که چرا دانش آموزان به کلاس و درس تاریخ   علاقه اي نشان نمی دهند و از آن گریزان هستند؟ من به عنوان معلم  چگونه می توانم علاقه دانش آموزان را به درس تاریخ   بهبود بخشم؟

شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی معلمان پایه پنجم را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.

 



برچسب‌ها :
, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

درباره نویسنده

پشتیبان پژوهشسرای فرهنگیان: مدیران فردا 3938 نوشته در پژوهش سرای فرهنگیان دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید