no-img
پژوهش سرای فرهنگیان

گزارش تخصصی دبیر مدرسه استثنایی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی


پژوهش سرای فرهنگیان

برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه برای دانلود مقاله پرسش مهر 23 با موضوع شاخص های مدرسه خوب کلیک کنید مقطع ابتدایی و متوسطه سفارش تدوین طرح توجیهی

ادامه مطلب

گزارش تخصصی دبیر مدرسه استثنایی : نحوه رفع مشکل لجبازی دانش آموز کم توان ذهنی
zip
مارس 15, 2018
۷,۰۰۰ تومان
۷,۰۰۰ تومان – خرید

گزارش تخصصی دبیر مدرسه استثنایی : نحوه رفع مشکل لجبازی دانش آموز کم توان ذهنی


گزارش تخصصی دبیر مدرسه استثنایی

گزارش تخصصی دبیر مدرسه استثنایی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی بر طرف نمودن مشکل لجبازی دانش آموز کم توان ذهنی   با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 33 صفحه

سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی دبیر مدرسه استثنایی به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه  بر طرف نمودن مشکل لجبازی دانش آموز کم توان ذهنی

سرآغاز سخن پیرامون قضیه  بر طرف نمودن مشکل لجبازی دانش آموز کم توان ذهنی

دیباچه پیرامون قضیه بر طرف نمودن مشکل لجبازی دانش آموز کم توان ذهنی

درک مشکل پیرامون قضیه  بر طرف نمودن مشکل لجبازی دانش آموز کم توان ذهنی

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه  بر طرف نمودن مشکل لجبازی دانش آموز کم توان ذهنی

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه  بر طرف نمودن مشکل لجبازی دانش آموز کم توان ذهنی

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه بر طرف نمودن مشکل لجبازی دانش آموز کم توان ذهنی

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با  بر طرف نمودن مشکل لجبازی دانش آموز کم توان ذهنی

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات  بر طرف نمودن مشکل لجبازی دانش آموز کم توان ذهنی

بررسی بیشتر در رابطه با بر طرف نمودن مشکل لجبازی دانش آموز کم توان ذهنی

ارائه مستندات پیرامون بر طرف نمودن مشکل لجبازی دانش آموز کم توان ذهنی

پیش بینی نتایج در مورد بر طرف نمودن مشکل لجبازی دانش آموز کم توان ذهنی

راهکارها پیرامون قضیه بر طرف نمودن مشکل لجبازی دانش آموز کم توان ذهنی

رفرنس و منبع مورد استفاده بر طرف نمودن مشکل لجبازی دانش آموز کم توان ذهنی

جمع آوری اطلاعات (­شواهد1­)

برای اینکه مسئله ای که ذهنم را به خود مشغول کرده بود، برایم روشن تر شود و دلایل رفتارهای غیر­عادی او را مورد بررسی قرار دهم، درصدد جمع آوری اطلاعات از روشها ومنابع مختلف برآمدم.

روشهایی که در این پژوهش از آنها بهره گرفته شده، عبارتند از :

1 – مشاهده رفتار دانش آموزدر موقعیت های مختلف

2 – مصاحبه با خود دانش آموز و والدین او

3 – اجرای پرسشنامه

4 – اجرای گروه سنجی در کلاس

منابع كسب اطلاعات مورد نیاز به قرار زير می باشد:

الف : خود دانش آموز

ب : والدین دانش آموز

ج : همکلاسی های او

د : آموزگاران سال های گذشته

ه : پرونده تحصیلی وی

در اولین مرحله به سراغ آموزگار  سال   گذشته متین  رفتم و نظرشان را در مورد رفتار وی جویا شدم. در کم توان فقط یک آموزگار داریم  که   از او ناراضی بود . آموزگار  وی را به غرور و خود خواهی و بی نظمی برای مطرح کردن خود، متهم می کرد  .

همکلاسی های متین  هم او را فردی می دانستند که فقط به فکر خودش است، حرف خودش را قبول دارد و حاضر نیست به نظرات دیگر دانش آموزان توجه کند یا با آنها در فعالیت های گروهی همکاری و مشارکت نماید.

برای بررسی دقیق از وضعیت متین  و از آنجایی که یکی از منابع کسب اطلاعات در مورد دانش آموز، خود او می باشد، از وی دعوت کردم که وقتی کلاس تمام شد به دفتر مدرسه بیاید و از او در مورد علایق اش سئوال کردم و اینکه اوقات فراغت چه می کند؟ او بیان داشت که به اصلا علاقه ای به نوشتن تکالیف نداشت.و همیشه می گفت حافظه خوبی ندارم. و یاد نمی گیرم. او می گفت در هنگام تدریس گوش می دهم ولی متوجه نمی شوم.

لازم به ذکر است در جلسه اول به جهت اعتماد او، در مورد مشکلات او با همکلاسیها اشاره ای نکردم و تنها صحبت درباره علایق و خواسته هایش اکتفا نمودم. برای گردآوری اطلاعات دقیق تر پرسشنامه ای تهیه نمودم   تا در مورد خصوصیات رفتاری او اظهار نظر نمایند که براساس نتایج استخراج شده از اجرای این پرسشنامه حالات و رفتارهای زیر بیشترین فراوانی را داشت.

1 – جر و بحث زیاد و بی مورد

2 – عدم توجه به خواسته ها و نظرات اطرافیان

3 – عدم توانایی در کنترل احساسات و عواطف

4 – مقاومت کردن در پذیرش سخنان اطرافیان

5 – مطرح کردن سئوالات زیاد اذیت کاری

در جلسه دیگری   از او دعوت کردم، در این جلسه برخی از نتایج بدست آمده از پرسشنامه و انتظارات آموزگاران و همکلاسی ها از او مطرح شد. وی معتقد بود که به بعضی از درسها علاقه ندارد و بنابراین در کلاس حوصله گوش کردن ندارد و حوصله اش سر می­رود.

در مورد رابطه اش با اعضای خانواده سئوال کردم، گفت: ” آنها مرا درک نمی کنند و کارهایم را جدی نمی گیرند. همیشه به دنبال اشکال گرفتن ازکارهایم هستند،خیلی نصیحت می کنند،که این کارها مرا خیلی ناراحت وعصبی می کند، فکر می کنند که هنوز بچه ام و چیزی نمی فهمم! ”

تصمیم گرفتم با والدین وی صحبت نمایم و به همین خاطر چند بار به آنها گفتم ولی مراجعه نمی کردند چند بار هم به خود دانش آموز گفتم که باید پدر و یا مادرت به مدرسه بیایند تا با هم حرف بزنیم ولی نتیجه ای نمی گرفتیم. یک روز که به وی بسیار اصرار نموده بودم دانش آموز مورد نظر آمد و گفت که مادرم مسافرت است . بنا بر این به دفتر رفتم و شماره پدرش را گرفتم و با وی تماس گرفتم. و در مورد مشکلاتی که در ارتباط با من و همکلاسی ها داشت مسائلی را مطرح نمودم، وی ضمن تایید  این مطالب معتقد بود که متین  خیلی پر ادعا است و ما را هم دچار درد سر کرده است، به همه چیز اشکال می گیرد، هیچکس را قبول ندارد و در خانه انتظار دارد همه دستورات او را اجرا کنند.

برای تکمیل اطلاعات بدست آمده به متون و کتب و مقالاتی که در ارتباط با لجبازی و ویژگیهای کودکان سر آمد ، در اختیار داشتم ، مراجعه نمودم که به خلاصه اي از موارد مطرح شده مرتبط با مشکل دانش آموز مورد بررسی، اشاره می شود.

شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی دبیر مدرسه استثنایی را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.



برچسب‌ها :

درباره نویسنده

پشتیبان پژوهشسرای فرهنگیان: مدیران فردا 3435 نوشته در پژوهش سرای فرهنگیان دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید