no-img
پژوهش سرای فرهنگیان

اقدام پژوهی اصلاح الگوی مصرف دانش آموزان 1403 , doc ,word - پژوهش سرای فرهنگیان


پژوهش سرای فرهنگیان

برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه طرح جابر اختصاصی سفارش اقدام پژوهی

ادامه مطلب

اقدام پژوهی اصلاح الگوی مصرف دانش آموزان 1403 , doc ,word
امتیاز 5.00 ( 1 رای )
zip
فوریه 28, 2024
۲۵,۰۰۰ تومان

اقدام پژوهی اصلاح الگوی مصرف دانش آموزان 1403 , doc ,word


اقدام پژوهی اصلاح الگوی مصرف دانش آموزان

این فایل نمونه پژوهشی قوی و تدوین شده با منابع جدید التالیف در اسفند ماه 1402 توسط پژوهش سرای مدیران فردا تنظیم شده است . این فایل با حدود 34 صفحه فایل ورد با فونت 14 نازنین و قابل ویرایش همینک قابل دانلود میباشد. برای دانلود و استفاده از این فایل اقدام پژوهی اصلاح الگوی مصرف دانش آموزان در مرحله اول روی دکمه خرید و دانلود کنید کرده و با ثبت نام و ایمیلتان به صفحه پرداخت رفته و بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود اقدام پژوهی اصلاح الگوی مصرف دانش آموزان در دسترس خواهد بود.

با توجه به سبک تدوین برای آموزگاران , مدیران و دبیران و معاونین مدارس ابتدایی و متوسطه اول و در جهت اهداف پژوهشی مد نظرتان کاربرد خواهد داشت

برای دانلود روی دکمه خرید زیر کلیک کنید.

اقدام پژوهی درباره اصلاح الگوی مصرف دانش آموزان

بخش هایی از اقدام پژوهی درباره اصلاح الگوی مصرف دانش آموزان

ما به عنوان انسان و اشرف مخلوقات وظیفه داریم تا هرآنچه خداوند مهربان در اختیارمان قرار داده به بهترین نحو استفاده کنیم .نعمت ها و منابع خدادی باید در جهت کمال انسان مصرف شوند.این مهمدر صورتی محقق می شود که انسان با دید درست و مثبت به منابع الهی بنگردد و خود را تسلیم خداوند خود بداند.یکی از راه های شکرگزاری از نعمت های خداوند استفاده درست و بجا از این نعمت ها می باشد.

موضوع: چگونه توانستم اصلاح الگوی مصرف(صرفه جویی و درست استفاده کردن ازمواهب الهی)را در بین دانش آموزان کلاس سوم نهادینه کنم؟

بیان مسئله:                                                                                             

مسئله اصلاح الگوی مصرف از جایگاه ویژه ای  در زندگی افراد برخوردار است .این اصلاح الگوی مصرف است که موجب پیشرفت فردی و جمعی می گردد.در زمینه اهمیت اصلاح الگوی مصرف می توان به بیانات ارزنده مقام معظم رهبری(مدظله العالی)اشاره کرد و بیانات ایشان را سرلوحه اقدامات خود در زمینه اصلاح الگوی مصرف قرار داد.

اقدام پژوهی درباره اصلاح الگوی مصرف دانش آموزان

حضرت آیت الله خامنه ای (مدظله العالی) در دیدار زائران و مجاوران بارگاه حضرت علی بن موسی الرضا  در تاریخ 1/1/1388فرمودند:((مساله مبارزه با اسراف ،حرکت در سمت اصلاح الگوی مصرف ،جلوگیری از ولخرجی ها و تضییع اموال جامعه است ؛این بسیار مساله مهمی است.صرفه جویی به معنای مصرف نکردن نیست؛ صرفه جویی به معنای درست مصرف کردن ،بجا مصرف کردن ،ضایع نکردن مال،مصرف را کارآمد و ثمربخش کردن است.مصرف بیهوده و هرز درحقیقت هدر دادن مال است.باید خودمان را اصلاح کنیم ،باید الگوی مصرف جامعه وکشور اصلاح شود.)) در مباحث دینی اسلام نیز درباره اهمیت و جایگاه صرفه جویی تاکید بسیار شده،به طوری که حضرت علی (علیه السلام)می فرمایند:

((إذا أرادَ اللهُ بِعَبْدٍ خَیْراً ألْهَمَهُ الاِقْتِصادَ وحُسْنَ التَّدْبِیرِ، وجَنَّبَهُ سُوءَ التَّدْبِیرِ والإسرافَ.
هر گاه خداوند خیر بنده‌ای را بخواهد، به او صرفه‌جویی و حسن تدبیر عطا کند و از بی‌ ‌تدبیری و اسراف دورش سازد.(([1]

  با توجه به این مهم هرچه در سنین پایین آموزش های درونی به کودکان داده شود به یک فرهنگ در آنان تبدیل شود و تاپایان عمر همراه افراد باقی خواهد ماند.پس ،کلاس  به عنوان مهم‌ترین پایگاه عملیاتی برای بهینه‌سازی اصلاح الگوی مصرف می باشد.از آنجا که علاوه بر دانش‌آموزان، قشر زیادی از افراد جامعه از جمله اولیا دانش‌آموزان و مربیان نیز با کلاس در ارتباط هستند فرهنگ‌سازی در این محیط بیش از هرمحیط دیگری نتایج مطلوب به دنبال خواهد داشت.اگر الگوی مصرف را به دانش آموزان درست آموزش دهیم و درآنان درونی سازی صورت بگیرد می توان حال و آینده کشور را تضمین نمود.

اقدام پژوهی درباره اصلاح الگوی مصرف دانش آموزان

باتوجه به مطالب گفته شده تعریف زیر را از اصلاح الگوی مصرف در نظر می گیریم.

اصلاح الگوی مصرف یعنی درست مصرف کردن، بجا مصرف کردن و کارآمد و ثمربخش مصرف کردن.اصلاح الگوی مصرف در تک تک مراحل زندگی و رشد فرد نقش مهمی دارد و هم چنین در ارتباط فرد با دیگران نیز تاثیر بسیار زیادی دارد به همین دلیل این مسئله برای بنده ضروری تلقی شد  این مهم را برای مساله اقدام پژوهی خود برگزید. اینجانب با توجه به اسراف ها و هدر رفت منابع و انرژی که از طرف دانش آموزان در کلاس اتفاق می افتاد  بر این مهم شد تا موضوع احترام به معلم را برای اقدام پژوهی خود برگزیند.

سوالات اقدام پژوهی اصلاح الگوی مصرف دانش آموزان

علت عدم رعایت صرفه جویی در بین دانش آموزان کلاس سوم چیست؟

چرا برخی از دانش آموزان از برگه های دفتر دفتر مشق خود به درستی استفاده نمی کنند؟

چرا برخی از دانش آموزان بی دلیل مداد خورا می تراشند؟

چرا برخی از دانش آموزان نسبت به استفاده درست از انرژی الکتریکی(برق) در کلاس بی توجه هستند؟

چرا برخی از دانش آموزان به درستی از آب استفاده نمی کنند؟

توصیف وضع موجود:

مدرسه ابتدایی دخترانه بنت الهدای صدر ، در شهر اسفراین واقع شده است، این مدرسه دارای دو کلاس دوم ابتدایی می باشد، تعداد دانش اموزان کلاس من 33 نفر می باشند .

سطح زندگی خانواده ها متوسط میباشد و گاها دانش آموزانی با سطح زندگی پائین نیز وجود دارند وهمچنین متوسط سطح سواد والدین دیپلم می باشد.

اقدام پژوهی درباره اصلاح الگوی مصرف دانش آموزان

گردآوری شواهد1: با توجه به مشاهداتی که توسط اینجانب در کلاس صورت گرفت دانش آموزان به طور گسترده اسراف می کردند از جمله :

دانلود اقدام پژوهی اصلاح الگوی مصرف دانش آموزان




برچسب‌ها :

درباره نویسنده

پشتیبان پژوهشسرای فرهنگیان: مدیران فردا 3938 نوشته در پژوهش سرای فرهنگیان دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.