no-img
پژوهش سرای فرهنگیان

نمونه گزارش تخصصی دبیران علوم تجربی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار


پژوهش سرای فرهنگیان

برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه طرح جابر اختصاصی سفارش اقدام پژوهی

ادامه مطلب

نمونه گزارش تخصصی دبیران علوم تجربی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی
zip
مارس 16, 2022
۱۸,۰۰۰ تومان

نمونه گزارش تخصصی دبیران علوم تجربی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی


گزارش تخصصی دبیران علوم تجربی

نمونه گزارش تخصصی دبیران علوم تجربی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان  چگونگی تشویق دانش آموزان به درس علوم تجربی و کار گروهی

نمونه گزارش تخصصی دبیران علوم تجربی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان  چگونگی تشویق دانش آموزان به درس علوم تجربی و کار گروهی   با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 26 صفحه

سرفصلهای موجود در نمونه گزارش تخصصی دبیران علوم تجربی به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه  تشویق دانش آموزان به درس علوم تجربی و کار گروهی

سرآغاز سخن پیرامون قضیه  تشویق دانش آموزان به درس علوم تجربی و کار گروهی

دیباچه پیرامون قضیه تشویق دانش آموزان به درس علوم تجربی و کار گروهی

درک مشکل پیرامون قضیه  تشویق دانش آموزان به درس علوم تجربی و کار گروهی

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه  تشویق دانش آموزان به درس علوم تجربی و کار گروهی

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه  تشویق دانش آموزان به درس علوم تجربی و کار گروهی

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه تشویق دانش آموزان به درس علوم تجربی و کار گروهی

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با  تشویق دانش آموزان به درس علوم تجربی و کار گروهی

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات  تشویق دانش آموزان به درس علوم تجربی و کار گروهی

بررسی بیشتر در رابطه با تشویق دانش آموزان به درس علوم تجربی و کار گروهی

ارائه مستندات پیرامون تشویق دانش آموزان به درس علوم تجربی و کار گروهی

پیش بینی نتایج در مورد تشویق دانش آموزان به درس علوم تجربی و کار گروهی

راهکارها پیرامون قضیه تشویق دانش آموزان به درس علوم تجربی و کار گروهی

رفرنس و منبع مورد استفاده تشویق دانش آموزان به درس علوم تجربی و کار گروهی

شیوه گرد آوری اطلاعات (شواهد 1 )  

پژوهش حاضر دربین دانش آموزان پایه هفتم و هشتم آموزشگاه نمونه دولتی ریحانه  می باشد که در برنامه آموزشی آنها درس علوم تجربی  گنجانده شده است. امسال هم طبق سالهای قبل برای اینکه بدانم چرا دانش آموزان به درس علوم تجربی علاقه كمتري نشان مي دهند وچه کار کنم که دانش آموزان از این حالت خارج شوند وبا دید دیگری به این درس نگاه کنند به اهمیت درس علوم تجربی  پی ببرند ابتدا از خود آنها خواستم که نظرشان را درباره این درس وکلاس بنویسند وبگویند چه  انتظاری از کلاس علوم تجربی  دارند ودوست دارند از چه روشی برای تدریس این درس استفاده شود.    بعداز نظر خواهی از دانش آموزان با مشاور وهمکارانم در باره علل بی علاقگی وضعف دانش آموزان در این  درس صحبت نمودم سپس از تعدادی از اولیاء دانش آموزان ضعیف دعوت به عمل آمده وعلل بی علاقگی  وضعف فرزندشان را نسبت به درس جویا شدم. تا بتوانم دانش آموزانم را به شرکت در کار گروهی ترغیب نمایم.

تجزیه وتحلیل داده ها

پس از بررسی نظرات ومطالعه کتاب ها ومجلات مختلف و همفكري ومشاوره با مشاور در مدرسه  وساير همكاران  درباره علت عدم علاقه دانش آموزان به درس علوم به نتایجی دست یافتم که به شرح ذیل  می باشد:

نظرات همکاران:

–  نداشتن انگیزه

– توجه بیش از حد به مسائل جانبی وحاشیه ای (تفریح  ومیهمانی ، شب نشینی و…)

– توجه ،علاقه وتحت تاثیر برنامه های تلویزیونی وماهواره ای  قرار گرفتن

–  سطح پايين تحصیلات خانواده

– تحت تاثیر محیط قرار گرفتن

– نداشتن برنامه ریزی وعدم رسیدگی به  موقع به تکالیف نظرات والدین

– عدم علاقه به مطالعه

– نداشتن انگیزه وهدف

– صرف اوقات زیادی از شبانه روز برای دیدن برنامه های تلویزیونی

– سطح تحصیلات خانواده

نظر خواهی از دانش آموزان برای من بسیار حائز  اهمیت بود به همین دلیل از آنها خواستم که نظرات ،خواسته ها  وعلت عدم علاقه شان به درس علوم تجربی  را  بدون نوشتن مشخصاتشان روی برگه ای برایم بنویسند. البته نظر خواهی از دانش آموزان فقط اختصاص به  سال دومی ها نداشت بلکه از پایه های بالاتر هم نظر سنجی به عمل آمد.  علاوه بر نظر خواهی از کلیه  دانش آموزان با چند تن از دانش آموزان ممتاز ودرس خوان ودانش آموزان ضعیف  مصاحبه ای ترتیب دادم که  مختصری از گزارش به شرح ذیل می باشد.

 نظرات دانش آموزان :

الف- نظر دانش آموزان ممتاز ودرس خوان:

-نحوه تدریس دبیر

– خشک وبی روح بودن کلاس

– ترس ودلهره واضطراب دانش آموزان از پرسش های شفاهی

-زمان کم وحجم زیاد درس

ب- نظر دانش آموزان ضعیف

– نداشتن انگیزه ودرک درست وروشن از آینده

– عدم علاقه به مطالعه و عدم آگاهی به نحوه صحیح مطالعه

– تحت تاثیر محیط قرار گرفتن

– نداشتن علاقه به کلاس ودرس

موارد ذکر شده مهمترین مسائل دانش آموزان بود  که حالا جزئی از دغدغه های ذهنی من شده بود وباید تا جایی که می توانستم در بهبود وضعیت تلاش می کردم.

شما عزیزان می توانید نمونه گزارش تخصصی دبیران علوم تجربی را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.

 



برچسب‌ها :

درباره نویسنده

پشتیبان پژوهشسرای فرهنگیان: مدیران فردا 3938 نوشته در پژوهش سرای فرهنگیان دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید