no-img
پژوهش سرای فرهنگیان

گزارش تخصصی پایه پنجم دبستان به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی


پژوهش سرای فرهنگیان

برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه طرح جابر اختصاصی سفارش اقدام پژوهی

ادامه مطلب

گزارش تخصصی پایه پنجم دبستان با عنوان آموزش روشهای مطالعه صحیح به دانش آموزانم
zip
ژانویه 16, 2022
۱۸,۰۰۰ تومان

گزارش تخصصی پایه پنجم دبستان با عنوان آموزش روشهای مطالعه صحیح به دانش آموزانم


گزارش تخصصی پایه پنجم دبستان

گزارش تخصصی پایه پنجم دبستان به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی آشنا نمودن دانش آموزانم با روش های آموزش صحیح مطالعه   در دانش آموزان پايه پنجم با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 27  صفحه

سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی پایه پنجم دبستان به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه  آشنا نمودن دانش آموزانم با روش های آموزش صحیح مطالعه

سرآغاز سخن پیرامون قضیه  آشنا نمودن دانش آموزانم با روش های آموزش صحیح مطالعه

دیباچه پیرامون قضیه آشنا نمودن دانش آموزانم با روش های آموزش صحیح مطالعه

درک مشکل پیرامون قضیه  آشنا نمودن دانش آموزانم با روش های آموزش صحیح مطالعه

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه  آشنا نمودن دانش آموزانم با روش های آموزش صحیح مطالعه

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه  آشنا نمودن دانش آموزانم با روش های آموزش صحیح مطالعه

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه آشنا نمودن دانش آموزانم با روش های آموزش صحیح مطالعه

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با  آشنا نمودن دانش آموزانم با روش های آموزش صحیح مطالعه

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات  آشنا نمودن دانش آموزانم با روش های آموزش صحیح مطالعه

بررسی بیشتر در رابطه با آشنا نمودن دانش آموزانم با روش های آموزش صحیح مطالعه

ارائه مستندات پیرامون آشنا نمودن دانش آموزانم با روش های آموزش صحیح مطالعه

پیش بینی نتایج در مورد آشنا نمودن دانش آموزانم با روش های آموزش صحیح مطالعه

راهکارها پیرامون قضیه آشنا نمودن دانش آموزانم با روش های آموزش صحیح مطالعه

رفرنس و منبع مورد استفاده آشنا نمودن دانش آموزانم با روش های آموزش صحیح مطالعه

گردآوری شواهد یک

 مصاحبه با تک تک دانش آموزان کلاس

پس از مشخص کردن مساله و کلاس با تک تک دانش آموزان صحبت کرده و از برنامه مطالعه روزانه آنها مطلّع شدم، چیزی که در این مورد کاملاً مشهود بود و تقریباً بین اکثریت آنان مشترک بود این بود که اغلب حدود 3 تا چهار ساعت عصرها میخوابیدند. برنامه ثابت و مشخصی برای مطالعه نداشتند و اکثراً هنگامی شروع به مطالعه می کردند که افراد خانواده در منزل بودند و تلویزیون هم روشن بود

 مصاحبه یا خانواده ها

با تماس با اولیاء این دانش آموزان و پرس و جو در خصوص میزان مطالعه و ساعت مطالعه، آنان نیز تایید کردند که فرزندانشان اغلب ساعات عصر را می خوابند و هیچ کدام ساعت مشخصی برای مطالعه ندارند و روش درستی را هم برای مطالعه بکار نمی برند و اغلب در جمع افراد خانواده شروع به مطالعه می کنند و در مقابل اعتراض والدین به اینکه چرا در جمع خانواده و سروصدای تلویزیون درس می خوانند، ادعا می کنند که با صدای تلویزیون بهتر می توانند درس بخوانند و بیشتر یاد می گیرند

با توجه به موارد عنوان شده سعی کردم به چرایی عدم یادگیری و تبیین منطقی آن و علت اصلی بپردازم که بر اساس الگوی شش پرسش بصورت منظم اشاره شده است:

  1. چرایی؟

دوره ابتدایی دوره بسیارحساسی است و سبب افزایش استرس بر دانش آموزان شده و عدم یادگیری فراوانی بدنبال دارد که این مسئله مرا وا داشت تا در این زمینه و برای کاهش این افت دست به اقداماتی بزنم.

  1. چگونه؟

نداشتن یک برنامه ریزی درست، شیوه صحیح برای مطالعه، ، عدم آشنایی با کتب جدید و تواناییهایی که فرد دارد، در کاهش اثرگذاری نوع مطالعه اثر گذار است.

  1. چه کسی؟

در مورد عدم یادگیری نقش دانش آموز، خانواده و مدرسه هر سه مهم است و نباید هیچکدام را نادیده گرفت. اگر دانش آموز هدف روشنی از مدرسه و تحصیل نداشته باشد ویا به اجبار والدین به مدرسه برود و یا دارای والدین کم سواد باشد و والدین از وضعیت تحصیلی فرزند خود بی خبر باشند ویا شرایط مناسب در منزل برای مطالعه فراهم نباشد و از سوی دیگر، مشکلاتی مثل عدم ارتباط بین محتوای آموزشی با نیازهای آینده دانش آموزان، روش تدریس نامناسب، آشنا نبودن معلمان با روشهای نوین تدریس، شرایط نامناسب فیزیکی و محیطی کلاس و مدرسه و سروصداهای مزاحم در محیط ….. همگی می توانند در عدم یادگیری دانش آموزان موثر باشند.

شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی پایه پنجم دبستان را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.

 



برچسب‌ها :
, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

درباره نویسنده

پشتیبان پژوهشسرای فرهنگیان: مدیران فردا 3938 نوشته در پژوهش سرای فرهنگیان دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید