no-img
پژوهش سرای فرهنگیان

گزارش تخصصی معلمان به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی


پژوهش سرای فرهنگیان

برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه طرح جابر اختصاصی سفارش اقدام پژوهی

ادامه مطلب

گزارش تخصصی معلمان به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی
zip
فوریه 11, 2022
۱۸,۰۰۰ تومان

گزارش تخصصی معلمان به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی


گزارش تخصصی معلمان به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی بهبود اختلالات یادگیری درس املای دانش آموز پایه سوم ابتدایی

گزارش تخصصی معلمان به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی بهبود اختلالات یادگیری درس املای دانش آموز پایه سوم ابتدایی  در دانش آموزان پايه سوم با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 28  صفحه

پژوهش سرای فرهنگیان – مدیران فردا تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت گزارش تخصصی خود را  به بهترین شکل ممکن ارائه داده است..در این مورد تیم تخصصی ما به همراه گزارش تخصصی معلمان پنج نمونه پیشنهاد و راهکار ارزشیابی را برای شما عزیزان به صورت رایگان قرار داده است.تیم تخصصی ما اصالت گزارش تخصصی معلمان سعی شده است با رعات آخرین دستورالعمل های تدوین فایلی کاربردی برای اهداف پژوهشی فرهنگیان گرامی ارائه نماید . امید واریم دانلود این فایل بتواند نیازها و اهدافتان از خرید و دانلود آن را بر آورده سازد . همکاران ما در پشتیبانی سایت مشتاقانه منتظر دریافت نقطه نظرات , پیشنهادات و انتقادات شما در مورد این فایل میباشند.

سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی معلمان به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه  بهبود اختلالات یادگیری درس املای دانش آموز پایه سوم ابتدایی

سرآغاز سخن پیرامون قضیه  بهبود اختلالات یادگیری درس املای دانش آموز پایه سوم ابتدایی

دیباچه پیرامون قضیه بهبود اختلالات یادگیری درس املای دانش آموز پایه سوم ابتدایی

درک مشکل پیرامون قضیه  بهبود اختلالات یادگیری درس املای دانش آموز پایه سوم ابتدایی

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه  بهبود اختلالات یادگیری درس املای دانش آموز پایه سوم ابتدایی

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه  بهبود اختلالات یادگیری درس املای دانش آموز پایه سوم ابتدایی

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه بهبود اختلالات یادگیری درس املای دانش آموز پایه سوم ابتدایی

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با  بهبود اختلالات یادگیری درس املای دانش آموز پایه سوم ابتدایی

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات  بهبود اختلالات یادگیری درس املای دانش آموز پایه سوم ابتدایی

بررسی بیشتر در رابطه با بهبود اختلالات یادگیری درس املای دانش آموز پایه سوم ابتدایی

ارائه مستندات پیرامون بهبود اختلالات یادگیری درس املای دانش آموز پایه سوم ابتدایی

پیش بینی نتایج در مورد بهبود اختلالات یادگیری درس املای دانش آموز پایه سوم ابتدایی

راهکارها پیرامون قضیه بهبود اختلالات یادگیری درس املای دانش آموز پایه سوم ابتدایی

رفرنس و منبع مورد استفاده بهبود اختلالات یادگیری درس املای دانش آموز پایه سوم ابتدایی

اهميت و ضرورت حل مشكل:

ـ اگر از ابتدا ضابطه و قانوني در تعليم املاء داشته باشيم ، راحت تر هستيم. (صفاپور ، عبدالرحمان)

خوب نوشتن نوعي توانايي است كه معلمان نقش مهمي در ايجاد اين توانايي در كودكان را دارند. (زندي ، بهمن 1379)

لازم به ذكر است كه املاء و فارسي زيربناي ساير دروس هستند. براي مثال اگر دانش آموزي رياضي را درست نفهمد دليل آن هميشه ندانستن رياضي نيست. گاهي اوقات شاگرد موضوع را نمي تواند درست بخواند و يا نمي تواند درست بنويسد بنابراين نمره نمي آورد. و اين امر باعث شكست دانش آموز در زمينه ي تحصيلي او شده و اعتماد به نفس او را پايين مي آورد.

حال با توجّه به موارد مطرح شده در اين فعاليت علمي ، اهداف زير را دنبال مي كنم:

1- راهبردهاي چگونگي املانويسي را با توجّه به شرايط سني و سطح توانايي دانش آموز آموزش دهم.

2- مهارت نوشتن را در آتنا  افزايش دهم.

3- اعتماد به نفس آتنا را بالا ببرم.

4- مهارت خواندن را در آتنا پيشرفت دهم.

5- دقّت و توجّه و تمركز را در آتنا تقويت كنم.

6- علاقمندي آتنا را به درس املاء افزايش دهم.

گردآوري اطلاعات براي تعيين وضعيت موجود (شواهد نوع اول):

جهت تبيين دقيق مسئله نياز به اطلاعات بيشتر و دقيق تر مي باشد كه مي بايست به طريق علمي و با رعايت ويژگيهاي جمع آوري اطلاعات اقدام نمود. بنابراين با توجه به ماهيت مسئله لازم بود از روش هاي مختلف جمع آوري اطلاعات استفاده شود كه روش هاي بكار گرفته شده در اين پژوهش عبارتنداز:

الف) مصاحبه

ب) مشاهده

ج) بررسي اسناد و مدارك

د) مطالعه ي كتابخانه اي

هـ) استفاده از نظرات همكاران

اقدامات راه حل هاي پيشنهادي:

با در نظر گرفتن عوامل مطرح شده و راهكارهاي پيشنهادي اقدامات زير را جهت رفع مشكل به انجام رساندم:

از بین راهکارهایی که که برای بر طرف نمودن مشکل املاء پیشنهاد شده بود با توجه به شرایط و امکانات مدرسه و ظرفیت دانش آموز و محدودیت زمانی روش های زیر را درکلاس اجرا کردم:

–  روش چند حسی

–  خواندن شعر و الگوی به یاد سپاری

– استفاده از خمیر بازی

–  کشیدن نقاشی با کلمات

– برای افزايش اعتماد به‎نفس

–  دادن مسئوليت به آتنا

– از بين بردن موقعيت هاي استرس زا براي آتنا  در مدرسه

– آتنا را در گروهي قرار داده كه راحت ترين موقعيت را داشته باشد.و…

–  دو تصوير كه مشابه هم هستند اما در يك يا چند مورد جزيي با هم اختلاف دارند به آتنا  نشان داده و از وي خواسته شود تا تفاوت هاي بين دو تصوير را پيدا كند.

-كارت هاي مقوايي را گرفته روي هر كدام يك كلمه نوشته كه حرف يا نقطه و يا دندانه كم يا اضافي داشته باشد و آتنا نقص آن را پيدا كند.و…

برای تقویت هماهنگی دیداری حرکتی

ـ به وضعیت نشستن دانش آموز ونحوه ی گذاشتن دفتر روی میز توجه شود.

ـ به نحوه ی مداد دست گرفتن دانش آموز دقت شود.

ـ برای تقویت عضلات دست او گفته شود که كاغذ باطله يا كاغذ روزنامه را با دست هايش مچاله كند.

ـ كاغذهاي باطله را قيچي كند.

ـ دکمه های لباس، بند کفش و زیپ را خودش باز وبسته نماید.و…

شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی معلمان را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.

 



برچسب‌ها :

درباره نویسنده

پشتیبان پژوهشسرای فرهنگیان: مدیران فردا 3938 نوشته در پژوهش سرای فرهنگیان دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.